جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 36872
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : رئیس پلیس راه استان بوشهر می گوید: بر اساس آمار اولیه استخراج‌شده، ۸۰ درصد تصافات نوروز امسال در استان مربوط به رانندگان بومی است که نشان از سهم پایین مسافرین نوروزی در تصادفات است.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 13 فروردین 1402 - 19:19

به گزارش صدای استان ؛ سرهنگ صادق مزارعی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با وجود افزایش ۱۵ درصدی رفت‌وآمدها و مسافرین نوروزی به استان بوشهر نسبت به سال گذشته و ورود نزدیک به ۹۰۰ هزار خودرو به استان، سهم مسافرین نوروزی در تصادفات جاده‌ای فقط ۲۰ درصد است.

وی افزود: این آمار نشان می‌دهد که هم‌استانی‌های ما کمتر از مسافرین نوروزی اقدام به رعایت قوانین و مقررات رانندگی کرده‌اند که در جای خود به عنوان یک آسیب نیازمند بررسی کارشناسی است.

رئیس پلیس راه استان بوشهر تصریح کرد: پس از پایان تعطیلات نوروز، با استفاده از نظر نخبگان و کارشناسان مرتبط با ایجاد اتاق‌های فکر به چرایی این موضوع ورود و سعی می‌شود نتایج خروجی آن را برای کاهش تصادفات در مناسبت‌های پرترافیک بعدی مد نظر قرار دهیم.

سرعت غیرمجاز، بشترین عامل تصادفات

مزارعی ادامه داد: البته داده‌های اولیه پلیس نشان می‌دهد که بیشترین عامل تصادفات، سرعت غیرمجاز و تجاوز به چپ به‌ویژه در محورهای ساحلی بوشهر به گناوه و بوشهر به دیر بوده است.

وی یادآور شد: در طرح نوروزی امسال، تا روز گذشته به ترتیب شاهد افزایش ۱۰ درصدی و ۹ درصدی ورود و خروج خودروها به استان بوشهر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده‌ایم که در ۳ روز گذشته در جاده‌های خروجی افزایش خروج را شاهد هستیم که بیانگر بازگشت مسافرین نوروزی است.

رئیس پلیس راه استان بوشهر بیان کرد: در ۱۶ روز گذشته، ۱۷ تصادف خودرویی منجر به فوت رخ داده که سهم واژگونی با ۹ فقره و بیش از ۵۰ درصد بیشترین فراوانی داشته است ضمن این که پنج فقره تصادف موتورسیکلت نیز ثبت شده که هفت نفر جانشان را از دست داده‌اند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا