پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 36860
تعداد نظرات: ۰
امید دریسی

امید دریسی – فروردین‌ماه سال گذشته -که اسپری فلفل بر صورت زنان پاشیده شد- طی یادداشتی در تارنمای عصر ایران با تیتر «اسپری فلفل در مشهد؛ خودسرها علیه اعتبار بین‌المللی فوتبال ایران» به اتفاقات مشهد پرداخته بودم و با انتقاد از گروهی که در حالِ آبروبَری از مردم در نگاه جهانیان بودند نوشتم اینان کِه…

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 3 فروردین 1402 - 23:47

امید دریسی – فروردین‌ماه سال گذشته -که اسپری فلفل بر صورت زنان پاشیده شد- طی یادداشتی در تارنمای عصر ایران با تیتر «اسپری فلفل در مشهد؛ خودسرها علیه اعتبار بین‌المللی فوتبال ایران» به اتفاقات مشهد پرداخته بودم و با انتقاد از گروهی که در حالِ آبروبَری از مردم در نگاه جهانیان بودند نوشتم اینان کِه هستند که امیالِ غیرقانونیِ خود را بر مردم تحمیل می‌کنند و این فعالانِ مایشاء از جانبِ چه قدرتی مرتکبِ چنین اعمالِ فراقانونی می‌شوند؟

در جست‌وجوی گوشِ شنوایی بودم تا زنگ خطر را بشنود و البته زنگ خطری که شنیده نشد و درِ بسته‌ای که با کمک فیفا باز شد! امروز زنان و دخترانِ ایرانی می‌توانند در ورزشگاه آزادیِ تهران مسابقهٔ فوتبال بین تیم‌های ملی ایران – روسیه را از نزدیک تماشا کنند. اتفاقی که قبل از این مسابقه هم افتاد و در آینده نیز -آن‌چنان که مهدی تاج رئیس فدراسیون اذعان داشت- شاهد آن خواهیم بود. درست است که ورود زنان با نامهٔ الزام‌آور فیفا تسریع و تسهیل شد لیکن باز شدنِ درهای بسته بدون حضورِ فعالِ خودِ زنان ایرانی میسر نبود و این تلاش به یقین ستودنی است.

امید است حاکمیت تلاش‌های شهروندان در همهٔ حوزه‌ها برای حق مشروع‌شان را با درِ بسته مواجه نسازد که در نهایت موجب مشروعیت بخشی به دخالتِ عواملِ خارجی امثال فیفا باشیم و مجبور به تغییر رفتار شویم! مسؤولان با رویکردِ اصلاحی نسبت به تکرارِ چنین مواردِ مشابهی در موضوعاتِ دیگر جلوگیری کنند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا