جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 36797
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : فرماندار گناوه گفت: فعالیت رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها، طبق قانون و دستورالعمل در ماه مبارک رمضان مدیریت، برنامه‌ریزی و محدود شوند.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 28 اسفند 1401 - 18:01

به گزارش صدای استان به نقل از ایرنا، محمدتقی صفری روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار کرد: به جز تعداد محدود که تعیین خواهند شد، بقیه رستوران‌های در سطح شهر از سحر تا افطار همچون ماه رمضان سال گذشته اجازه فعالیت ندارند و تا قبل از اذان مغرب باید تعطیل باشند.

وی افزود: رستوران هایی که قرار است در ماه رمضان فعالیت کنند باید فضای بیرونی محوطه خود را کامل بپوشانند و فلافل‌فروشی و دیگر اغذیه‌فروشی‌ها حق فعالیت تا قبل از افطار را ندارند.

فرماندار گناوه تصریح کرد: دستگاه‌های مرتبط از جمله اماکن نیروی انتظامی و اتاق اصناف با کسانی که نسبت به دستورالعمل ها کوتاهی و تخلفی سر زند، طبق قانون برخورد کنند.

صفری ادامه داد: احترام و خدمات رسانی به میهمانان نوروزی را در ایام تعطیلات باید نگه داریم اما مهم تر از آن حرمت ماه مبارک رمضان است که واجب است اهتمام جدی به خرج دهید.

وی بیان کرد: بازاریان بخصوص در مجتمع های تجاری گناوه که افرادی مومن و متدین هستند در ایام ماه مبارک رمضان نسبت به مسایل فرهنگی توجه جدی داشته باشند.

صفری افزود: در ایام نوروز نباید باحضور خیل عظیمی از مسافران و گردشگران تحت تاثیر خرده فرهنگی هایی که وارد این شهرستان می‌ شوند قرار بگیریم بلکه باید فرهنگ و اعتقادات و باورهای دینی این منطقه را برای آنها معرفی و تبلیغ کنیم.

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی گناوه گفت: تقارن ماه رمضان بهاز قرآن و نوروز ماه بهار و طبیعت می تواند تحولی در انسان ها ایجاد کند و باید از این فرصت بسیار گرانبها نهایت استفاده برده شود.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: در تعطیلات نوروز که تقاران با ماه مبارک رمضان دارد باید حرمت این ماه مقدس را که دین مبین اسلام بر آن تاکید و سفارش زیاد کرده است، هم مردم این شهرستان و هم هموطنان نگه دارند.

وی اظهار کرد: در زمان حضور میهمانان نوروزی در سطح شهرستان، پویش های تبلیغاتی از طریق بیلبوردها در نقاط مختلف شهر و فضاهای مجازی متناسب با شعائر مذهبی و قداست ماه رمضان راه اندازی شود.

رکنی حسینی بیان کرد: در این ایام از ظرفیت ها و آموزه های دینی برای ترویج نشاط و شادابی مردم استفاده کنیم.

امام جمعه گناوه گفت: ترویج فرهنگ سفره های افطاری و ایستگاه‌های صلواتی توسط مردم برای میهمانان نوروزی همراه با قناعت و سادگی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: واقف به کسب درآمد و ارتزاق مردم بخصوص در نوروز هستیم اما باتوجه به اینکه با ماه رمضان تقارن پیدا کرده است باید حرمت این ماه نگه داشته شود و از تظاهر به روزه خواری به طور جد پرهیز شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گناوه گفت: این جلسه با موضوع عید نوروز و ماه مبارک رمضان و جمع بندی مصوبات امسال این شورا برگزار شده است.

عبدالرضا محمدی نژاد افزود: در سال جاری این شورا ۹ جلسه برگزار و مصوباتی اتخاذ کرده که ۸۰ درصد آن اجرا و مابقی نیز در دستور کار است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا