دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 36795
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به افزایش تماس با اورژانس، از رشد ۵۵ درصدی تماس‌ها با شماره ۱۱۵ نسبت به سال گذشته خبر داد.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 28 اسفند 1401 - 16:59

رشد ۵۵ درصدی تماس‌ها با اورژانس ۱۱۵ بوشهر

به گزارش صدای استان، دکتر سید حسین موسوی بیان کرد: طرح امداد نوروزی از ۲۴ اسفند آغاز شده و تا کنون به‌صورت متوسط روزانه ۵۰۰ تماس با تلفن‌های ۱۱۵ برقرار شده است.

وی به برپایی ۸ ایستگاه سلامت در شهرستان‌های مختلف استان اشاره کرد و گفت: ترتیبی داده شده تا در مناطق پرتردد که مورد استقبال مهمانان نوروزی قرار می‌گیرد نظیر گناوه، کنگان، بندر سیراف، امامزاده ابراهیم برازجان و … مراکز سلامت نوروزی برپا شود و گروه‌های عملیاتی اورژانس با امکانات و تجهیزات در آن‌جا مستقر هستند، تا در صورت نیاز در حداقل زمان ممکن خدمات لازم را ارائه کنند.

رئیس اورژانس بوشهر عنوان کرد: تعداد کل فوتی‌ها در ماموریت‌های اورژانس تا کنون ۱۰ نفر بوده که این تعداد در اثر بیماری و حوادث غیر ترافیکی بوده است.

وی با تطبیق تعداد حوادث رخ‌داده با نقشه محور‌های مواصلاتی سطح استان گفت: در سال‌های گذشته بیش از ۴۰ درصد ماموریت‌ها در مبادی ورودی استان از سمت استان فارس بوده و حدودا ۳۵ درصد نیز در سطح شهرستان گناوه و دیلم به وقوع پیوسته است، که این محور‌ها همواره جزء راه‌های پرتردد و مخاطره‌آمیز استان بوده و در تعطیلات نوروزی که اوج مسافرت‌ها در سطح استان است نیز این مورد قابل پیش‌بینی و برنامه‌های کاهش مخاطرات تدوین شده است.

دکتر موسوی گفت: سعی کرده‌ایم همه امکانات اورژانس پیش بیمارستانی استان را در راستای کاهش تلفات و ترویج ایمنی در سفر‌ها بسیج سازیم و در این زمینه ۵۶ پایگاه و ۹ مرکز نوروزی فعال شده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا