شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 36750
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : استاندار بوشهر از تامین منابع ساخت آزاد راه بوشهر_ شیراز خبر داد و گفت: سال ۱۴۰۲ سالی طلایی برای استان بوشهر خواهد بود.

تاریخ انتشار: جمعه ، 26 اسفند 1401 - 09:05

تامین منابع ساخت آزاد راه بوشهر _شیراز

به گزارش صدای استان، احمد محمدی زاده در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با بیان اینکه در کشور منابع اعتباری زیادی وجود دارد که باید جذب و در جهت توسعه استان از آن‌ها استفاده کرد، افزود: در حوزه عمرانی، تملک دارایی، مصوبات سفر و لایحه بودجه و در حوزه اقتصادی نیز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، بند الف تبصره ۱۸، منابع بانک‌ها و… وجود دارد که منابع مهم و قابل وصولی هستند.

وی ادامه داد: حوزه ارزش افزوده، مالیات و آلایندگی و همچنین عوارض شهرداری‌ها نیز از دیگر منابع قابل وصول است که با ساز و کار درستی می‌توان آن‌ها را جذب و استفاده کرد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: دستگاه‌های حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد و ستاد اجرایی و بنیاد برکت و بنیاد علوی و خیریه‌ها و … نیز از دیگر منابع اعتباری هستند.

وی خواستار پیگیری شبانه‌روزی مدیران استان برای وصول اعتبارات ملی و وزارتخانه‌ای شد و تاکید کرد: باید اعتبارات و بودجه‌های ملی را با پیگیری کارشناسانه، کشف و جذب کنیم.

محمدی‌زاده استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و فناور برای افزایش بهره‌وری در امور را ضروری دانست و یادآور شد: امسال در حوزه پرورش میگو با استفاده از روش‌های نوین و دانش بنیان، تولید میگو از ۲۸ هزار تن به ۳۹ هزار تن افزایش یافت که اگر این روند تداوم یابد، دسترسی به تولید ۱۰۰ هزار تن میگو نیز محقق می‌شود.

وی از سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای ساخت آزادراه بوشهر_ شیراز خبر داد و گفت: با تلاش و رایزنی و پیگیری متعدد مقرر شد که ۳۰ درصد از اعتبارات از طریق وزارت راه و شهرسازی، ۴۰ درصد از طریق پیمانکاران و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ۲۰ درصد پتروشیمی‌ها و ۱۰ درصد صندوق بازنشستگی نفت تامین شود و تمام منابع این طرح تامین شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه باید پیگیری و تلاش کنیم تا منابع جذب شوند، تاکید کرد: مدیران باید روز‌های پایانی سال برای جذب منابع و اعتبارات ملی تلاش جدی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۲ سال طلایی برای استان بوشهر است، افزود: با مصوبات سفر رئیس جمهور و سایر پیگیری‌ها، اطمینان دارم سال آینده تحولی عظیم در بخش‌های مختلف خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری صداوسیما


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا