یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 36559
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از آمادگی کامل راهداران برای تأمین ایمنی سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: نیروهای راهداری استان عید نوروز را در جاده‌ها جشن خواهند گرفت.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 21 اسفند 1401 - 09:05

راهداران بوشهر عید را در جاده‌ها جشن می‌گیرند/تأمین ایمنی مسافران

به گزارش صدای استان به نقل از مهر، عبدالکریم اخترشناس با اشاره به شروع طرح نوروزی راهداری از ۲۴ اسفندماه اظهار داشت: ۲۰۰ راهدار در کنار ۱۷۵ دستگاه ماشین آلات راهداری در راستای تأمین ایمنی مسافرت‌ها فعال هستند.

وی ادامه داد: در طرح نوروزی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ۱۶ راهدارخانه و ۳۰ اکیپ گشت راهداری مشارکت دارند و در طول سفرهای نوروزی آماده ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای هستند.

اخترشناس با اشاره به اینکه سرعت غیرمجاز و خستگی از عواملی هستند که سفر را به مخاطره می‌اندازند، افزود: با توجه به اینکه امسال تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان همراه می‌شود میزان بروز خستگی در رانندگان در ساعات قبل از افطار و پس از افطار و در طول روز بیشتر می‌شود لذا رانندگان و هموطنان عزیز در سفرهای نوروزی از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی و همچنین نمازخانه‌های بین راهی جهت استراحت و رفع خستگی استفاده کنند.

اخترشناس خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت بالای نقش رانندگان در سفرهای نوروزی، همه کاربران جاده‌ای باید دقت کنند که مسیر هم جزئی از سفر است و با توجه به اینکه سامانه‌های ثبت تخلفات در ایام عید، سرعت لحظه‌ای و متوسط را ثبت کرده، لذا رانندگان باید با آمادگی، حفظ آرامش و رعایت قوانین و مقررات به ویژه کنترل سرعت وسیله نقلیه خود در حد سرعت مجاز و مطمئنه به سلامت به مقصد خود برسند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته از حجم سفرهای نوروزی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با هماهنگی پلیس راه و ارگان‌های دیگر با انجام اقدامات پیشگیرانه و آماده‌سازی و ایمن سازی راه‌ها، بستری امن را برای مردم مهیا سازد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا