جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 35985
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: مدیر کل هماهنگی دفتر سرمایه گذاری اشتغال استانداری بوشهر گفت: با افتتاح طرح دانش بنیان تولید جلبک اسپرولینا برای ۵۰ نفر شغل پایدار ایجاد شده است.‌

تاریخ انتشار: شنبه ، 16 مهر 1401 - 12:48

ایجاد اشتغال پایدار با افتتاح طرح دانش بنیان تولید جلبک

به گزارش صدای استان، رسول رستمی افزود: این طرح اولین و تنها طرح دانش بنیان کشور از استان بوشهر در بین طرح‌های روستایی و زیرساختی بود که امروز در ارتباط زنده تصویری با رییس جمهور افتتاح شد.

وی گفت: طرح تولید جلبک اسپرولینا در روستای دهرود شهرستان دشتستان در بخش تنگ ارم  یک نمونه کسب و کار است که برای ۵۰ نفر در یک محیط گلخانه‌ای ایجاد شغل کرده است.

رستمی اضافه کرد: میزان تسهیلات برای هر واحد ۸۰ میلیون تومان بوده که پرداخت شده و در مجموع ۵ میلیارد تومان اعتبار اجرای این طرح است  که از محل تفاهم نامه بنیاد برکت در مناطق محروم روستایی کشور و صندوق کار آفرینی امید تامین شده است.

وی بیان کرد:  این طرح شامل یک نمونه غذایی با نام اسپیتو است که ۴ محصول و یک نوشیدنی انرژی زا تولید کرده و در زمینه محصولات آرایشی بهداشتی نیز ۵ محصول دارد که با عنوان نمونه اسپیرای است که هم اکنون در شبکه فروش  توزیع شده و در حال انعقاد تفاهمنامه با شرکت‌های بزرگ است و این محصول قایلیت صادرات هم دارد، اما اولویت تامین نیاز کشور است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا