جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 35957
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: توسعه و بهره برداری چندین سامانه به منظور مدیریت هوشمند عملیات بندری- دریایی روند هوشمندسازی بندر بوشهر را شتابان کرده است.

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 14 مهر 1401 - 08:45

به گزارش صدای استان؛ محمد شکیبی نسب اظهار کرد: سامانه ها هوشمند که از ارتباطات درون و برون سازمانی بهره می برند، توانسته اند بخش زیادی از فرآیندهای مهم بندر را هوشمندسازی کنند.

وی بیان کرد: به عنوان نمونه، با درج نامه های توقیفی، وکالت نامه و معرفی نامه در سامانه احراز هویت خدمات بندری، هر شخص حقیقی/حقوقی توقیف شده در این سامانه، در کلیه عملیات بندری توقیف خواهد شد و این شخص نخواهد توانست در دیگر سامانه ها هیچگونه درخواست صادرات یا واردات ثبت نماید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: سامانه مدیریت تردد کامیون، نیز یکی از پیشرفته ترین سامانه های بندر بوشهر است که مشکلات زیادی از جمله ترافیک کامیونی را در بندر حل کرده است.

شکیبی نسب گفت: این سامانه که دارای ارتباطات هوشمند با دیگر سامانه ها و سازمان‌ها است، موجب ایجاد نظم و انضباط در تردد کامیونی، راهداری و پایانه حمل و نقل شده است.

وی تصریح کرد: این سامانه همچنین موجب شده است بدون مجوز بندر، کامیونی از سوی راهداری و پایانه حمل و نقل به سوی بندر حرکت نکند که این موضوع سبب شده یکی از معضلات شهر یعنی ترافیک در مسیرهای منتهی به بندر بوشهر حل شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: سامانه مدیریت تردد کامیون با اتصال به دوربین های پلاک خوان، به صورت هوشمند مجوز ورود کامیون ها را صادر و خروج آنها را ثبت می نماید و در شاخص های بندری، موجب کاهش خواب ناوگان در بندر شده است.

شکیبی نسب یادآور شد: این سامانه با تایید و درخواست سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر بنادر کشور در حال پیاده سازی در بنادر منتخب است.

وی اظهار کرد: از دیگر سامانه ها می توان به سامانه مدیریت تخلیه و بارگیری، سامانه نقشه آنلاین عملیات بندر، سامانه بانک قوانین و مقرارت و سامانه مدیریت لنج ها اشاره کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در اداره فاوا اظهار کرد: با توجه به وجود تیم جوان و با انگیزه در این بخش  بدون تردید در آینده نیز موفقیت‌ها و دستاوردهای ارزشمندی در این حوزه محقق خواهد شد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا