جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 35809
تعداد نظرات: ۰
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر:

بارگاهی گفت: ۲ مرکز دولتی ناباروری در بوشهر و برازجان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 8 شهریور 1401 - 19:12

مدیرکل بیمه سلامت بوشهر:پرداخت مطالبات موسسه‌های طرف قرارداد این استان به روز شد

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر روز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع ۴۹۳ هزار و ۱۹۵ نفر جمعیت بیمه شدگان بوشهری است که از این تعداد ۷۸ هزار نفر از تحت پوشش بیمه سلامت و مابقی بیمه شدگان صندوق‌های روستایی، کارکنان دولت، ایرانیان و سایر اقشار هستند به‌صورت رایگان در قالب صندوق بیمه روستایی و سلامت همگانی تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ دولت موظف است خانواده‌های سه دهک پایین درآمدی فاقد بیمه سلامت را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهد و مابقی متقاضیان بر اساس ارزیابی وسع با مشارکت در پرداخت حق بیمه از خدمات بهره خواهند برد.

داراب بارگاهی با اشاره به استفاده ۴۹۳ هزار نفر در استان از خدمات بیمه سلامت اظهار داشت: ۸۰ درصد جمعیت بیمه شده استان بوشهر به‌صورت رایگان در قالب صندوق بیمه روستایی و سلامت همگانی تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه امسال ۵٫۴ میلیون نفر در کشور فاقد بیمه، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند گفت: از این تعداد سهم استان بوشهر ۲۲ هزار نفر بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به اینکه ۵۰۰ مرکز درمانی و مؤسسه درمانی دارویی طرف قرارداد بیمه سلامت استان است تصریح کرد: هزینه درمان بیمه‌شدگان ماهانه از ۱۲٫۵ میلیارد تومان به ۱۵٫۵ میلیارد تومان افزایش یافته که یکی از عوامل رشد آن افزایش تعرفه‌ها و خدمات درمانی و دارویی است.

بیمه سلامت استان بوشهر 50 میلیارد تومان هزینه درمانی مؤسسات را پرداخت کرد

 

بارگاهی از اجرا طرح دارو یار از تیر ماه امسال خبر داد و تصریح کرد: هدف از اجرا طرح دارو یار ارائه دارو با قیمت مصوب دولتی و کاهش هزینه‌های پرداختی از سوی مردم است.

بارگاهی اضافه کرد:بیمه کردن درمان‌های نازایی و ناباروری از دیگر اقدامات شاخص دولت سیزدهم در بخش بهداشت و درمان است که بر اساس آن زوجین می‌توانند مدارک خود از ابتدای ۱۴۰۰ را ارائه کنند.

وی توضیح داد: بر این اساس خانم‌های متاهل تا ۴۹ سال تمام و آقایان متاهل که شرایط ناباروری اولیه یا ثانویه را داشته باشند می‌توانند تا سه نوبت با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد از تعرفه دولتی و عمومی غیر دولتی استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر اعلام کرد: به دلیل اینکه استان بوشهر مرکز درمان ناباروری دولتی ندارد تا کنون هزینه این نوع خدمات درمانی در قالب خسارت متفوقه از سوی بیمه سلامت پرداخت می‌شد و تا کنون ۷۲ پرونده در این مورد دریافت شده است.

بارگاهی گفت: با افزایش تعهدات بیمه سلامت، میانگین ماهیانه هزینه‌ای این بیمه در استان بوشهر از ۱۱ و نیم میلیارد تومان در سال گذشته به ۱۵ و نیم میلیارد در سال جاری افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بیمه سلامت سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان و امسال نیز تاکنون ۵۰ میلیارد تومان برای خدمات تشخیصی، دارویی و درمانی بیمه شدن‌ها پرداخت کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر افزود: کاهش فرانشیز پرداختی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در بخش سرپایی به ۱۵ و در بخش بستری به ۵ درصد از دیگر اقدامات ارزنده‌ دولت سیزدهم بود.

بارگاهی اضافه کرد: علاوه بر این خدمات درمانی بیماران اوتیسم نیز در بخش دولتی ۹۰ درصد و در بخش خصوصی ۷۰ درصد تحت پوشش حمایتی بیمه سلامت قرار گرفت.

وی یادآورشد: از مجموع ۴۹۲ هزار و ۷۷۰ بیمه شده سلامت در این استان ۸۰ درصد به صورت رایگان در صندوق‌های روستایی و همگانی بیمه هستند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا