پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 35778
تعداد نظرات: ۰
خدا قوت قوه مقننه !

آیا عملکرد شما نیز با تراز نمره علمی یا نمره عملی محاسبه میشود؟اگر نیازمند تفسیر باشد چه کنیم؟

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 2 شهریور 1401 - 20:58

ناصر صالحی– این حجم از نظارت و تکالیف قانونی و از طرفی کمیسیون های تخصصی مجلس بر دوش شما سنگینی میکند و انصافا غیرقابل تحمل است.
بر شما ایرادی نمیتوان گرفت چون صدها بار کمر شما وکلای عزیز و دلسوز مردم بابت نظارت های دقیق شکسته است.
از همه شما عذر خواهی میکنیم ما را حلال کنید!!!
اینهنه قانون و ایین نامه تصویب میکنید وقتی نتوانسته تاکنون مانع اختلاس و دزدی و غارت و چپاول بیت المال شود بفرمایید داروی علاج کدام بیماری است؟
چرا اینهمه قوانین و نظم برای نظام مند کردن کشور در اختیار دارید اما بسیاری از صنایع درامد زا منضبط و با انضباط نیستند؟؟؟
فساد از مهلک ترین امراض در هر حکمرانی بوده است. تجربه تاریخی و سوابق تمدنی هزاران ساله علت اصلی فروپاشی سلسله های پادشاهی و حکمرانان قدرتمند در تمامی عالم را فساد میداند.
برای مقابله با فساد بطور کلی هر انچه که بر خلاف ذات عدالت باشد انسان ناگزیر شد به چیزی بنام نظم و قانون پناه اورد. این دست آورد بشری بنا به نیازمندی در طول دوران ابطال، اصلاح ، ملغی ،بازنگری و کتابت شد تا ابزاری قدرتمند و مقتدر برای برقراری عدالت انضباط جامعه یعنی مقابله با فساد در دست دولتمردان قرار گیرد.
بنابراین ایجاد قوانین منظم نتیجه افکار و اندیشه و تجارب مصلحین جامعه و فلاسفه بوده تا جامعه را انتباه بخشد و با مجازات مفسدین موجب دفع شر گردد و نهایتا از تکرار چنین جرایمی وبی عدالتی پیشگیری کند. به مرور مشخص شد اصلاح جامعه با پیشگیری از جرم مفیدتر و به انسانیت نزدیکتر است .در راستای این تعریف بود که دولتها در چهارچوب خود با ضوابط مشخص سازمان و نهادهایی تشکیل دادند که امور دیوانی دولت را جهت اجرای عدالت و اسایش جامعه به خوبی اداره کند. با برقراری نظم یک اجتماع منضبط بسازد .نهایتا دست اورد بشری یعنی قانون بود که رعایت ان الزامی شد.
بدیهی است که ترازوی عدالتی که انسان برای خود ساخته بطور مطلق صحیح نیست چون انسان به ذات زنده و پویاست پس در همه حال برای حفظ و استمرار بقاء از خود اثاری خلق میکند که گاها خارج از نظام عدل است که قانون گذاران نیز بالااجبار با توجه به نیازمندی جوامع قوانین را تجدید، تعدیل،تبدیل،تجمیع، تفسیر خواهد کرد و این نسبی بودن رفتارهای انسان و اجتماع را ثابت میکند.
نکته جالب اینکه مجلس محترم طی سالها بنا به نیاز جامعه قوانین بسیاری تصویب کرده تا در مسیر عدالت اجتماعی بکار گرفته شود.
اما ظاهرا انقدر مشغول تصویب بوده که نقش نظارتی خود را رها کرده است.
وکلای مردم در خانه ملت بسیار دغدغه اشتغال جوانان و رفع بیکاری دارند صد البته از زمان خلقت بشر تا روز قیامت هر انسانی برای بقاء بفکر اشتغال بوده و این نگرانی در وجود همه انسانها بطور غریزی امری بدیهی است و نمایندگان نیز مستثنی نیستند.
اینروزها طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ و دیگر گروههایی که نگران کسب و کار جامعه هستند چنان حق به جانب حرف میزنند که خودشان باورشان شده عامل اینهمه فساد و چپاول بیت المال همین مردم هستند که انها را بعنوان نماینده و وکیل برای احقاق حق و عدالت گستری انتخاب کرده اند.
جناب نماینده تشریف بیاورید اینطرف میز کمی قدم بزنیم تا از بالا به مردم نگاه نکنید. رونق کسب وکار نیازی به طرح و قانون و مصوبه ندارد کمی وجدان و انصاف میخواهد.
منشور کوروش بزرگ قانون همورابی و بسیاری کتیبه های تاریخی ابزارهایی برای عدالت محوری بوده است.پس چرا در ان حکومت ها نیز فساد و نارضایتی عمومی باعث سرنگونی انها شد؟؟
منشور کورش همیشه تازه و جدید و کاربردی است. اما زمانی که متولیان نظارت بر اجرای ان به هر دلیلی بی توجهی میکنند جامعه از فساد لبریز خواهد شد.
مجلس محترم بفرمایید در کجای قانون الزام شده که شما در خانه ملت نشسته و فقط فقط نگرانی مردم را بازتعریف کنید و بدون بررسی و تحقیق علمی و اطلاع از قوانین مشابه یا معارض فورا قانون تصویب کنید که مدتی بعد تالی فاسد داشته باشد.
محصول اینهمه قانون و مصوبه خلق الساعه که دانسته و ندانسته برای خوشایند گروهی مفسد رانت خوار و احزاب و جناح سیاسی به دامن جامعه انداخته اید چیزی نیست جز همین چندین فاجعه هزار هزار هزار امثال فولاد مبارکه و پتروشیمی ،و..‌…
اگر منصفانه قضاوت کنید مدیران مفسد بدون رانت و پشتوانه دولتی و مصوبات خاص امکان تخلف مالی را نخواهند داشت.
در چهارجوب قوانین و با نظارت مسولین ذیربط قطعا هیچ مدیری توانایی و فرصت و شرایط چنین تخلفاتی را نخواهد داشت.
از نگاه مردم عادی، مدیران فولاد مبارکه یا دیگر کارخانجات و معادن و پتروشیمی ها مقصران اصلی نبوده و مجرم نیستند. همه مردم متوجه هستند که اینهمه چپاول و غارت را افرادی طراحی میکنند که به هر روشی از نظارت قانونی فرار میکنند و با امضا طلایی و فرصت طلبی با بخش نامه و مصوبه و بطور دستوری به مردمان کشور ظلم میکنند و قباحت و پلیدی فساد را در جامعه بی اثر مینمایند.از لحاظ فرهنگی عادی شدن کارهای زشتی مثل فساد و دزدی موجب بزهکاری مضاعف و ساده انگاری جرایم بزرگ و قانون شکنی خواهد بود.تاثیرات مخرب ان در جرم شناسی مشهود است.تعریف شما از تهاجم فرهنگی چیست؟؟
مجلس محترم ایا اثرات مخرب روحی و روانی اینگونه مفاسد و تخلفات از ترور دفتر نخست وزیری یا ترور دانشمندان و شهدای هسته ای کمتر است؟؟
این نیز ترور اعتماد مردم به نظام ،ترور اعتبار کشور، ترور مسولان پاکدست،.ترور ارزشهای انقلاب ،ترور فرهنگ ایثار و شهادت است
ایا فسادهای با این حجم موجب بی اعتبار کردن نظام و بی اعتمادی کردن مردم از دولتمردان نیست؟؟
مگر اهداف دشمنان کشور و منافقین چیزی جز بدنام کردن انقلاب و نارضایتی مردم و سلب ارامش بوده است؟؟

هدف از ترور و کشتن اشخاص جز بی نظمی و ارعاب و نا امیدی مردم از اینده و اثبات ناتوانی حاکمیت از برقراری امنیت و ناکامی دولتمردان برای رفاه و اسایش روانی است؟؟؟
از نگاه جامعه شناسی رفتاری ،اینگونه مفاسد کلان در اوضاع سخت اقتصادی برای مردم ضربه ای به مراتب مهلک تر و ناامید کننده تر از بسیاری ترور های شخصیتی است.
ایا تاثیرات هولناک اقسام اختلاس ها و دزدی فولاد مبارکه و امثال حسن رعیت ، سلطان طلا ، سکه ، دلار ، قیر ،خاک ، سنگ ، سیمان و دام زنده و… از جاسوسی یا اقدام علیه امنیت کشور یا ترور و کشتن مسولان بلندپایه کشور کمتر است؟؟؟
چطور ممکن است قانونگذاران این برداشت بدیهی و واضح را نداشته باشند؟؟
چرا یک مصوبه و بخش نامه برای مجازات مرتکبین که حال مردم را خوب کند از شما دیده نمیشود؟؟
شما در مجلس چه میکنید؟؟
به چه زبانی بگوییم رونق کسب و کار نمیخواهیم شما بر همان کسب و کارها نظارت دقیق بکنید واللله از سر ما زیادی است.

چرا با عدم نظارت و عدم شفافیت در عملکرد اینگونه صنایع بزرگ برای کشور و نظام و مردم مظلوم هزینه روانی درست میکنید؟
اگر شما مسول نظارت بر عملکرد این صنایع نیستید پس چرا برای انها قانون و ایین نامه مصوب میکنید؟؟
مجلس انقلابی اکنون افتاب امد دلیل افتاب
، که رونق کسب و کار و رفع بیکاری در پذیرش بیشتر ازمون پزشکی و وکالت و سردفتری نیست بلکه ایراد اصلی از عدم انجام تکالیف قانونی و نظارت بر اجرای قانون است.
اینهمه سرگرم جلسات طرح تسهیل کسب و کار باشید که زیر گوش تان از صنعت فولاد هزاران میلیارد تومان دزدیده شود‌ با همان پول میشود حتی نسل های اینده را شاغل محسوب کرد..‌‌..

ظاهرا تکلیف نظارتی که ندارید؟
فقط مشکلات مردم را پشت مکروفن مجددا تکرار میکنید طوری که انگار مردم مسبب این فلاکت هستند!
به حداقل مطالبات مردم هم توجهی ندارید!
تاکنون هر چه تخلف و فساد بوده متاسفانه انگشت اتهام بطرف نمایندگان بوده که هیچ دفاعی از اینهمه اتهامات علیه خودتان نداشته و نشنیده ایم.
حالا که بنظر میرسد برای پیشگیری از وقوع چنین جرایم و مفاسدی نیز راهکاری ندارید و اصولا نداشته اید !!!
شایسته است بجای پافشاری بر افزایش قبول شدگان وکالت و تصویب طرح تسهیل کسب و کار و اشتغال جوانان لطفا از صندلی سبز بلند شوید و هر یک ماه برحسب تکلیف قانونی به این مجتمع های هزاران میلیاردی نظارت کنید تا از زیر فشار سنگین قانون گذاری خارج و کمی استراحت کنید واقعا ما را حلال کنید !!!!
اگر شما وکیل ملت هستید بنابراین تنها مطالبه موکلین شما همین خواهد بود که دیگر مصوبه کافی است بفرمایید نتیجه قوانین خودتان را بصورت عملی و فیزیکی در این صنایع بزرگ و پاکدست رصد کنید. این خولسته به حق و کاملا قانونی و منطقی است که انچه با مصوبات کاشته اید را باید با نظارت بررسی و علفهای هرز سم پاشی و معدوم ومحصول سالم و نهایی را برداشت نمایید.

نظارت صحیح شما بهترین راه حل رونق کسب و کار است یک بار این شعار را تجربه کنید شاید حرف ما درست باشد.

 

ناصرصالحی وکیل دادگستری


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا