پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 35632
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: اجرای طرح دارویار هیچ هزینه اضافه‌ای برای خرید دارو به مردم تحمیل نمی‌کند بلکه ارز ترجیحی که پیشتر برای واردات دارو هزینه می‌شد، برای هزینه کرد خرید داروی مردم در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر قرار گرفته است.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 11 مرداد 1401 - 09:17

به گزارش صدای استان؛ داراب بارگاهی در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: جلوگیری از قاچاق معکوس دارو و اصلاح شیوه مصرف آن از مزایای طرح دارویار است که از سوی دولت سیزدهم مطرح و اجرا شده است و از این رهگذر هیچ افزایش قیمتی برای مصرف کننده‌ها رخ نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: به طور کلی ۳۰۸ قلم داروی غیر بیمه‌ای و ۹۵۵ قلم داروی بیمه‌ای وجود دارد که مشمول دریافت ارز ترجیحی بودند و اکنون سازمان‌های بیمه‌گر میزان تغییر قیمت متاثر از اجرای طرح دارویار را می‌پردازد و سهم این سازمان‌ها نیز افزایش یافته است.

بارگاهی با بیان اینکه نقش سازمان‌های بیمه‌گر در اجرای طرح دارویار پوشش بیمه‌ای افراد فاقد بیمه است، ادامه داد: مردم برای بهره‌مند شدن از طرح دارویار باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند، از این رو بوشهری‌های فاقد پوشش بیمه‌ای از سوی بیمه سلامت تا سه ماه رایگان بیمه می‌شوند و پس از آن با تعیین دهک، حق بیمه‌ آنها مشخص می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر بیان کرد: افراد در صورت قرار گرفتن در دهک‌های یک تا سه رایگان بیمه می‌شوند و با قرار گرفتن در دهک چهار با ۹۰ درصد تخفیف، پنج و  شش ۷۵ درصد و هفت و هشت ۵۰ درصد تخفیف زیر چتر حمایتی بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

بارگاهی گفت: افراد فاقد بیمه می‌توانند برای دریافت آن به دفاتر پیشخوان دولت یا سایت سازمان بیمه سلامت مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر اعلام کرد: مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد این بیمه در استان بوشهر تا پایان تیرماه پرداخت شده است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۴۹۰ هزار نفر در استان بوشهر پوشش بیمه‌ای سلامت دارند که از این شمار ۸۰ درصد در قالب صندوق‌های روستایی و همگانی به صورت رایگان بیمه شده‌اند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا