پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 35594
تعداد نظرات: ۰
یادداشت وارده؛

جعفر پورکبگانی قربانی سیاست‌بازی نماینده با همراهی مدیریت شهر شد.

تاریخ انتشار: شنبه ، 8 مرداد 1401 - 20:02

عضو شاخص و برگزیده نخست مردم بوشهر در نهاد شورای شهر از روز نخست ورود به پارلمان شهری بوشهر تاکید کرده بود که از شهردار بوشهر خواسته، وارد منازعات انتخابات مجلس نشود زیرا خدمت به مردم بوشهر فرصت بی‌نظیر، تاریخی و بسیار ارزشمند است که نباید قربانی منازعات سیاسی شود.

پورکبگانی این مهم را چندین نوبت در رسانه های استان بوشهر هم ابراز داشت. شهردار بوشهر هم در سال نخست جلوس بر صندلی مدیریت شهر کم و بیش و کج دار مریز چنین رویه ای را در پیش گرفته بود. اما این همه ماجرا نبود. تحرکات وی و اطرافیان او نشان می داد که، به صورت هدفمند به سمت شوآف‌های تبلیغاتی در قالب فعالیت فرهنگی مساجد پیش می‌رود.این‌گونه بود که جدال رییس شورا و شهردار به سطح جامعه کشید. پورکبگانی در جلسه علنی شورای شهر از شهردار بوشهر خواست که بابت کم‌کاری های صورت‌گرفته از مردم عذرخواهی کند اما شهردار که توانسته بود پشت صحنه را برای خود محیا کند شمشیر از رو کشید و گفت آنچه نباید می‌گفت. از این به بعد بود که تنشهای درون جلسه‌ای شورا به هر روشی مدیریت شد اما کدورتها کم نگشت.
در این بین آقای نماینده که در دوره اخیر نتوانسته رضابت عمومی و نسبی از عملکرد خود در افکار عمومی ایجاد کند به دنبال گزینه‌ای حرف‌شنو برای جایگزینی خود در انتخابات بود. بررسی سوابق افراد نزدیک به وی نشان از تهی بودن دست ایشان در معرفی کردن یک گزینه قوی برای جانشینی خود در انتخابات پیش رو بود. با این همه گزینه‌ای قوی در دسترس نبود و نیست. نه کسی در حد مسعود نصوری حاضر به زیر بیرق رفتن است نه ضرغام حیدریه ایشان را به عنوان یک فرد قوی به رسمیت می شناسد که طناب ایشان را گرفته و با آن وارد مجلس شود. در نتیجه بهترین و نزدیکترین فرد به گفتمان! آقای نماینده، منتخب شورا برای مدیریت شهر بوشهر بود که هم سابفه شهرداری دارد هم مدیرکل بوده و هم فرماندار و با گسیل بخشی از اعتبارات فرهنگی شهر به مناطق جنوبی می‌تواند به خواسته های ظاهری ساکنین پاسخ گفته و رای نسبتا قابل توجهی از مردم این مناطق بگیرد.
رصد فعالیت های شهرداری بوشهر نیز نشان از عملکرد تبلیغات محور و انتخابات بنیان دارد. به همین دلیل تصمیم به حذف پورکبگانی گرفته شد. آقای نماینده می‌بایست ابتدا پورکبگانی را با دسته تبر خود(هم لیستی پورکبگانی) یعنی رییس جوان و کم تجربه ای که سودای بزرگ شدن را در سر داشت و مستعد اجرای چنین مأموریتی است، را تکمیل و همه را راضی کند حذف می‌کرد. دو رای دیگر  را می‌بایست آرای ادای دین و آرای خوف و رجای اعضای  معلق بین زمین و هوا مانده تاییدیه یا رد صلاحیت تامین می‌شد که شد. لیست اعضای نزدیک به آقای نماینده هم کار را یکسره کردند تا بسیجی عملگرا و کهنه سرباز شهر کنار گذاشته شود و اعتبارات شهر همچون بذری تر و غیر مستعد برای انتخابات سال آینده هزینه شود.
آقای نماینده و اطرافیانش در شروع شورای اصلاح طلب هم معامله ای دیگر کردند. آنها با سپردن شهر به رقیب کهنه خود وی را مهار کردند و آن‌زمان که یقین کردند که برای مجلس خیز برداشته است اقدام به حذف وی از رقبا نمودند.
میگویند تاریخ هر سی سال تکرار میشود  اما تاریخ در شهر ما هر چهار سال رخ نشان میدهد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا