پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 35146
تعداد نظرات: ۰
سرکلاف را گم کرده‌اید؛

متاسفانه جمعیتی به این درجه از حساسیت و اهمیت استراتژیکی که پرچمدار توسعه در کشور هستند هیچ جایگاه تعریف شده و مشخصی در مراتب اداری و حاکمیتی ندارند و کسی نمی‌داند یک جوان برای رفع مشکل ساده به چه نهاد، سازمان یا اداره مراجعه کند!.

تاریخ انتشار: جمعه ، 20 خرداد 1401 - 11:41

در تمامی سخنرانی‌ها از شروع انقلاب اسلامی تا دفاع مقدس تا جمله ما می‌توانیم ساخت ماهواره و موشک و پژوهشگاه رویان و صنعت و پتروشیمی نهایتا بیانه گام دوم انقلاب و رهنمودهای رهبری بدون اغراق از عبارت (جوانان)به بطور مکرر سخن به میان آمده است و همه این رخدادها بر مبنای اعتماد به جوانان و توانمندی انان رقم خورده است. این خود نشانگر اهمیت جوانان و توجه به احوالات مرتبط به آنان است.

اما متاسفانه جمعیتی به این درجه از حساسیت و اهمیت استراتژیکی که پرچمدار توسعه در کشور هستند هیچ جایگاه تعریف شده و مشخصی در مراتب اداری و حاکمیتی ندارند و کسی نمی‌داند یک جوان برای رفع مشکل ساده به چه نهاد، سازمان یا اداره مراجعه کند!.

سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی را مجلس هشتم ادغام کرد که این تصمیم بنظر می‌رسد هیچ نفعی برای جوانان نداشته و دامنه این اشتباه در تمام سطوح کشور خود را نشان داده است. مهمتر اینکه دولت‌ها بیشتر بر موضوع ورزش خود را محدود کرده‌اند و مقوله جوانان را در تربیت بدنی خلاصه می‌کنند. ظاهرا تمرکز بیشتری بر امر ورزش دارند که این ایراد بی‌توجهی به جوانان لاینحل مانده است.

رفع مشکلات معیشتی، اشتغال و مسکن برای ازدواج ،اوقات فراغت ؛کاهش آسیب‌های اجتماعی ، تسهیلات ازدواج ، ریشه یابی طلاق و… مسایل جوانان است که به بحران تبدیل شده و هر دولتی را زمین‌گیر می‌کند.
واضح است که معاونت امور جوانان در وزارت ورزش تحت شعاع امور ورزشی قرار گرفته و بودجه و اعتباراتی که در نظام بودجه‌ریزی برای جوانان محقق می‌شود و بسیاری قوانین تسهیل‌گر و حمایتی تحت نظر مجلس صرفا جهت جوانان تصویب می‌شود که بار مالی نیز دارد بر چه اساسی هزینه گردیده و آیا نظارتی بر این اعتبارات جوانان وجود دارد؟

ایا مدیران برنامه مشخصی برای رفع چالش های جوانان ارایه کرده‌اند؟

تا وقتی بطور شفاف مشخص نشود که بودجه متعلق به جوانان در وزارت ورزش چگونه و در چه محلی هزینه شده و میشود امیدی به بهبود وضعیت جوانان نخواهیم داشت.
قطعا ناامیدی و نارضایتی اخیر جوانان در حوزه ورزش و تربیت بدنی نیست بلکه این چالش‌ها ،حق طبیعی زیست مناسب و معیشت و ازدواج و اشتغال است که متاسفانه شامل انها نشده و گاها هیچ ربطی به ورزش ندارد.
مگر همه جوانان الزاما ورزشکار هستند ؟ممکن است بعضی در سنین جوانی ورزشکار باشند یا پیشکسوتان ورزش ،مربیان و مدیران ورزشی در دوران میان سالی و بالاتر از ۶۰سالگی فعالیت می‌کنند. بنابراین امور جوانان نباید متاثر از ورزش و زیر سایه تربیت بدنی مغفول بماند. نهایتا اینکه در استان بوشهر شوربختانه ورزش که وضعیتش اسفبار است و جوانان نیز ناگقته پیداست.

لذا بدون فوت وقت سازمان بازرسی دیوان محاسبات و نهادهای متولی با محوریت استاندار بوشهر ضمن تشکیل کمیته کارشناسی گزارشی از اعتبارات و اقدامات و هزینه‌های مرتبط با جوانان در استان بوشهر را بررسی و اعلام کنند تا مشخص شود که ایا ورزش را فدای جوانان کردید یا بالعکس و یا هر دو را فدای امیال سیاسی و لابی‌ها شخصی کرده تا امروز وضع مردم این شده است که ورزش و ورزشکار ناراضی باشد و جوانان نیز …

ناصرصالحی وکیل دادگستری


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا