شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 35078
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیر امور بین الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه خلیج فارس گفت: در زمان حاضر حدود ۶ درصد از دانشجویان دانشگاه خلیج فارس خارجی هستند و که در دوره‌های بلند مدت کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 11 خرداد 1401 - 11:07

۶ درصد از دانشجویان دانشگاه خلیج فارس، خارجی هستند

به گزارش صدای استان به نقل از ایرنا، دکتر آرش خسروی در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگ ملل در این دانشگاه بیان کرد: فعال کردن ظرفیت پذیرش دانشجوهای خارجی یکی از شاخصه‌های تحقق راهبرد بین‌المللی سازی این دانشگاه است که در سال‌های آینده نیز به قوت ادامه می‌یابد.

وی افزود: بیشتر دانشجویان خارجی محصل در دوره های بلند مدت دانشگاه خلیج فارس از کشورهای منطقه مانند افغانستان، عراق، پاکستان، لبنان و برخی از کشورهای آفریقایی مانند نیجریه، کنیا و ماداگاسکار هستند.

خسروی ادامه داد: تنوع حضور دانشجویان دوره های کوتاه مدت دانشگاه مانند دوره‌های آموزشی و فرصت‌های مطالعاتی بسیار بالا است به طوری که در دوره سه ماهه اخیر در حوزه نفت و گاز دانشجویانی از ۳۲ ملیت حضور داشتند.

مدیر امور بین الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه خلیج فارس اعلام کرد: روند جذب دانشجویان خارجی در سال آینده هم ادامه دارد و در این راستا قرار است تعداد قابل توجهی از دانشجویان عراقی در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.

وی گفت: در حوزه پژوهش نیز دانشگاه در راستای بین‌المللی سازی گام برداشته و ۴۲ درصد از مقالات اعضای هیات علمی این دانشگاه با یک همکار بین‌المللی نگاشته شده است.

خسروی عنوان کرد: ایتالیا بزرگترین شریک پژوهشی خلیج فارس است و تفاهم نامه هایی نیز با دانشگاه‌هایی از کشورهای مختلف منعقد شده است.

مدیر امور بین الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه خلیج فارس با اشاره به سابقه ارتباط منطقه خلیج فارس با شرق آفریقا، ادامه داد: برنامه‌هایی نیز برای ارتباط این دانشگاه با کشورهای شرق آفریقا وجود دارد که به تقویت جایگاه خلیج فارس نیز کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: در راستای ادای مسئولیت اجتماعی دانشگاه قرار است به اتباع افغانستانی مقیم بوشهر بورسیه‌های تحصیلی اهدا شود تا افراد مستعد بتوانند در این دانشگاه به تحصیل علم بپردازند.

خسروی گفت: امید است تبادلات آموزشی و پژوهشی با ملت‌های مختلف زمینه تبادلات فرهنگی ایران با آنها را فراهم کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی. معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خلیج فارس نیز در ادامه این آیین گفت: دانشجویان خارجی هنگامی که به کشور خود بازمی‌گردند، به عنوان سفیری برای ما خواهند بود که به ترویج آداب و رسوم اصیل ایرانی می‌پردازند و می‌توانند پیام دوستی و محبت ایران را به کشور خود انتقال دهند.

علی دیندارلو افزود: در این راستا و با همین هدف دانشگاه خلیج فارس چند سالی است که اقدام به پذیرش دانشجو از کشورهای مختلف کرده است و تلاش می‌شود امکانات رفاهی برای آنها فراهم شود تا بدون دغدغه در این دانشگاه به تحصیل علم بپردازند.

وی اظهار کرد: بدون شک تعامل فرهنگی جوامع در رشد و توسعه کشورها نقش بسزایی دارد.

مدیر امور بین الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه خلیج فارس گفت: در زمان حاضر حدود ۶ درصد از دانشجویان دانشگاه خلیج فارس خارجی هستند و که در دوره‌های بلند مدت کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا