پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 35068
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : سرپرست معاونت شهرسازی شهرداری بوشهر گفت: بر اساس آسیب‌شناسی‌های انجام شده بیشترین تخلف ساختمانی در این شهر ساخت وسازهای بدون پروانه در محله های جنوبی است.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 11 خرداد 1401 - 10:57

بیشترین تخلف ساختمانی در بوشهر ساخت و ساز بدون پروانه است

به گزارش صدای استان؛ محمدرضا صمیمی‌فرد در گفت‌و گو با ایرنا، بیان کرد: این تخلف به دنبال تلاش برای گرفتن سند زمین‌ از اداره ثبت اسناد و املاک اتفاق می‌افتد زیرا در صورتی سند برای زمین های مسکونی صادر می‌شود که ساختمانی در آن وجود داشته باشد.

وی اذعان کرد: شهرداری به طور مداوم در این زمینه اخطار صادر می‌کند اما مالکان برای اخذ سند زمین بر ساخت و ساز غیر قانونی اصرار دارند.

صمیمی‌فرد اضافه کرد: لازم است این اختلاف نظر بر سر اسناد مالکیت زمین‌ محله‌های جنوب شهر بویژه تنگک‌ها بررسی و بر طرف شود که در این راستا چندین جلسه نیز با اعضای شورای شهر برگزار شد اما همچنان این مساله حل نشده باقی مانده است.

وی بیان کرد: هر چند در گذشته نیز نظارت بر ساخت و سازهای سطح شهر به طور مداوم انجام می‌شد، اما برای برطرف کردن نگرانی مردم پس از حادثه تلخ متروپل، شهرداران مناطق و واحد کنترل و نظارت شهرداری برای بررسی استحکام ساختمان‌های تجاری و مسکونی سطح شهر بسیج شده‌اند.

سرپرست معاونت شهرسازی شهرداری بوشهر با بیان اینکه هنوز جمع بندی از تعداد تخلفات صورت گرفته انجام نشده است، افزود: در قالب این بررسی‌ها تا کنون چندین مورد تخلف شناسایی و اخطار صادر شده است.

صمیمی‌فرد ادامه داد: در آسیب‌شناسی احتمال وقوع چنین رخدادهایی ‌از نظر فنی، بارگذاری‌های غیر قانونی و تغییر نقشه و مغایرت با ماده ۵ از مهمترین عواملی است که می‌تواند حادثه‌آفرین باشد.

وی توضیح داد: به عنوان مثال استفاده به عنوان پارکینگ از طبقه‌های که در نقشه به عنوان واحد تجاری طراحی شده است ا ایجاد بام سبز و فضای بازی کودکان در صورتی که از پیش در نظر گرفته نشده باشد می‌تواند برای ساختمان حادثه ایجاد کند.

سرپرست معاونت شهرسازی شهرداری بوشهر بیان کرد: این تغییر نقشه و بارگذاری غیر قانونی در طبقه‌های بالایی ساختمان و بام بدترین نقطه‌هایی هستند که احتمال آسیب را افزایش می‌دهند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا