جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 35050
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرکل دامپزشکی بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های تولیدات مواد دامی و آبزیان در استان گفت: ماه گذشته یک هزار و ۱۰۹ تن انواع آبزیان از استان بوشهر به ۹ کشور مختلف آسیایی صادر شد.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 10 خرداد 1401 - 12:13

بیش از 1000 تن انواع آبزیان از استان بوشهر به کشورهای مختلف صادر شد

به گزارش صدای استان؛ مرتضی بحرانی در گفت‌وگو با تسنیم، وی با اشاره به تولید آبزیان در استان بوشهر گفت: علاوه بر صید و صیادی پرورش ماهی و میگو یکی از برنامه‌های شیلات استان است که کارشناسان دامپزشکی نظارت لازم در جلوگیری از شیوع و انتقال بیماری دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر، محصولات تولیدی در عرصه شیلات را بر اساس استانداردهای بین‌المللی دانست و تصریح کرد: با توجه به کیفیت بالای محصولات آبزیان، بازار قابل توجهی در دیگر کشورها دارد.

بحرانی با اشاره به اجرا برنامه‌ها برای صادرات محصولات آبزیان خاطرنشان کرد: برای صادرات محصولات و فرآورده‌های شیلات نمونه‌برداری و انجام آزمایش‌های لازم و صدور گواهینامه به کشورهای مقصد انجام شده است.

وی با اشاره به صادرات انواع محصولات آبزیان استان بوشهر به ۹ کشور آسیایی تصریح کرد: در ماه گذشته با صدور گواهینامه لازم، یک هزار و ۱۰۹ تن انواع آبزیان استان بوشهر به کشورهای، مالزی، امارات متحده عربی، چین، قطر، روسیه، لبنان، ترکیه، تایلند و ویتنام صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی بوشهر واکسیناسیون دام بومی و صنعتی علیه بیماری‌های استراتژیک را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در اردیبهشت امسال بیش از ۱۴۹ هزار راس دام علیه بیماری‌های استراتژیک و ۱۴۵ هزار راس هم علیه بیماری‌های غیر استراتژیک واکسینه شدند.

بحرانی نظارت بر کشتار طیور و تأمین گوشت سفید استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در ماه گذشته ضمن نظارت بر کشتار بیش از یک میلیون و ۳۰۷ هزار قطعه طیور صنعتی، برای تأمین گوشت قرمز بهداشتی نظارت بر کشتار ۳ هزار راس دام سبک و سنگین مورد توجه قرار گرفته است.

وی نظارت و بررسی واحدهای عرضه کننده مواد پروتئینی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در اردیبهشت‌ماه امسال تیم‌‌های بازرسی دامپزشکی ۱۶ هزار مورد بازرسی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام داده‌اند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا