پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 35044
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: استان بوشهر سومین اقتصاد بزرگ کشور است و رتبه اول درآمد سرانه را در کشور دارا است.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 10 خرداد 1401 - 12:00

به گزارش صدای استان؛ مهدی صفوی در نشست کارگروه صنعت، معدن و تجارت پدافند غیر عامل استان بوشهر گفت: استان بوشهر هفدهمین استان بزرگ کشور به لحاظ مساحت است که در حاشیه خلیج فارس قرار دارد.

او می‌گوید: استان بوشهر دارای ۱۰ شهرستان، ۲۶ بخش، ۲۹ دهستان، ۴۰ شهر و حدود ۹۱۰ آبادی است. همچنین این استان دارای ۲۲ جزیره و شبه‌جزیره است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اعلام کرد که استان بوشهر سومین اقتصاد بزرگ کشور است و رتبه اول درآمد سرانه را در کشور دارا است.

او گفت: ترکیبی از اقتصادهای بزرگ و متنوع مانند نفت و گاز و پتروشیمی، نیروگاه‌ها، کشاورزی و شیلات، معادن، تأسیسات هسته‌ای، صنایع دریایی، فعالیت‌های تجاری و موقعیت استراتژیک آن در خلیج فارس باعث شده تا این استان همیشه برای دیگر حکومت‌ها و قدرت‌های دنیا از اهمیت خاصی برخوردار باشد.

صفوی می‌گوید: این استان میدان‌های نفتی و گازی بزرگ و نیروگاه‌های متعددی دارد. وجود توأمان میدان‌های بزرگ نفتی و گازی در استان بوشهر باعث شده که این استان در کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا