چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 35022
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از روز سه‌شنبه میزان شرجی و رطوبت هوا در این استان روند افزایشی پیدا می‌کند که این وضعیت با تداوم وزش بادهای جنوبی تا پایان هفته تداوم دارد.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 9 خرداد 1401 - 11:25

رطوبت و شرجی هوا در استان بوشهر افزایش می‌یابد

به گزارش صدای استان، پیام مساعدی در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی در ساعت‎هایی از وقت امروز تا اوایل شب، با افزایش سرعت وزش بادهای شمالی علاوه بر افزایش تلاطم دریا در سواحل، وقوع گرد و خاک محلی نیز در مناطق مستعد استان بوشهر پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: طی امروز و فردا با وزش بادهای شدید شمالی در مناطق همجوار استان بوشهر، احتمال نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای به این استان نیز دور از انتظار نخواهد بود.

مساعدی ادامه داد: همچنین از روز سه شنبه تا پایان هفته با جنوبی شدن جریانات، شرجی و رطوبت هوا در سطح این استان افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر به طور غالب صاف همراه با غبار محلی و در برخی ساعت‌ها با وزش باد و گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد در این استان به طور غالب شمال غربی تا غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب ۱۶ تا ۴۸ گاهی ۵۸ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۱۹، مد اول ۰۸:۰۰، جزر دوم ۱۵:۴۳ و مد دوم ۲۱:۱۶ خواهد بود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا