شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 34786
تعداد نظرات: ۰
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر:

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: ۱۴۷ خانه هلال در استان بوشهر راه اندازی شده است که ۵۰ درصد آنها فعال و مابقی نیمه فعال هستند.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 20 اردیبهشت 1401 - 12:25

غلامرضا حاجیانی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته هلال احمر و ۱۰۰ سالگی جمعیت هلال احمر اظهار داشت: شعار جمعیت هلال احمر در سال ۱۴۰۱ یک قرن خدمت بی منت به عنوان اهداف متعالی نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر است.

 

وی گفت: جمعیت هلال‌احمر دارای پیشینه یک قرن تلاش و فعالیت گسترده در کشور است و مأموریت اصلی جمعیت هلال احمر طبق اساسنامه آمادگی در برابر حوادث و پاسخگویی مناسب در بحران‌ها و نیز افزایش تاب آوری جامعه است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر اضافه کرد: هلال احمر یک سازمان عام المنفعه با هدف تسکین آلام بشر، برای ارائه خدمات درمانی و امدادی به افراد آسیب دیده سوانح طبیعی و ساخته دست بشر، انجام فعالیت‌های داوطلبانه و آموزش همگانی در هنگام بلایای طبیعی مثل سیل، زلزله و جنگ و غیره در داخل و خارج مرزها به امدادرسانی و خروج مصدومان و قربانیان این حوادث کمک می‌کند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر در اولین زلزله تربت حیدریه که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در فاصله پنج کیلومتری تربت حیدریه به وقوع پیوست، و همچنین زلزله کرمانشاه، بم و زلزله شنبه و سیل بوشهر، زلزله گناوه در سال ۱۴۰۰ به کمک مردم شتافت.

 

فعالیت ۲۱ پایگاه در استان

حاجیانی افزود: در استان بوشهر یکی از خدماتی که انجام می‌شود خدمات امداد و نجات است که حدود ۱۰ پایگاه امداد جاده‌ای و پنج پایگاه امداد دریایی و یک امداد کوهستان و یک پایگاه سگ‌های جستجو و یک پایگاه امداد هوایی و دو پایگاه امداد موقت در جم و عسلویه و یک پایگاه واکنش سریع در استان داریم که تمامی پایگاه‌های امداد، جاده‌ای، کوهستان و امداد دریایی و هوایی در کنار ارگان‌های ذیربط به تعداد ۴۰۰ امداد گرمشغول خدمات رسانی به مردم هستند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر خاطرنشان کرد: آماده سازی جامعه برای رفتار مناسب در زمان بروز مخاطرات، کاهش آسیب‌های ناشی از بلایا و افزایش تاب آوری جامعه از جمله دیگر اهدافی است که توسط جمعیت هلال احمر و به ویژه در خانه‌های هلال احمر دنبال می‌شود.

وی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های هلال امر استان افزایش خانه‌های هلال امر در شهر و روستا به عنوان بازوی مهم جمعیت هلال احمر برای تسهیل در خدمت رسانی بهتر به مردم به شمار می‌روند.

حاجیانی بیان کرد: فعالیت‌های داوطلبانه و ترویج فرهنگ یاری رسانی به دیگران به ویژه نیازمندان از جمله کارهایی است که به همت داوطلبان و اعضای نیکوکار جمعیت هلال احمر همواره رو به رشد و توسعه بوده است که برای حفظ آن فعال سازی و راه اندازی و افزایش خانه‌های هلال احمر و آموزش جوانان در سطح استان بوشهر است.

وی افزود: تاکنون ۱۴۷ خانه هلال احمر در استان بوشهر راه اندازی شده است که بیش از ۵۰ درصد فعال و مابقی نیمه فعال هستند و آنچه که در خانه‌های هلال امر انجام می‌شود آموزش کمک‌های اولیه، که حدود سه هزار و ۵۷ نفر را آموزش کمک‌های اولیه و هزار و ۷۸۱ نفر آموزش مخاطرات و بر گزاری ده دوره آموزشی به تعداد ۷۰۹ نفر آموزش تخصصی داشته‌ایم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر پیرامون فعالیت خانه‌های هلال در استان گفت: خانه هلال امر انارستان جم به دلیل خدمات فرهنگی و اجتماعی و خدماتی و امدادی مستند مقام دوم کشوری را کسب کرد.

 

نقش مهم جوانان در فعالیت‌ها

وی با اشاره به اینکه نقش جوانان عضو در جمعیت هلال احمر نقشی پررنگ و مؤثر است، بیان کرد: جوانان قریب به اتفاق برنامه‌ها از جمله فعالیت‌های امدادی، عام المنفعه و بشردوستانه حضوری فعال دارند که می‌توان به همکاری اعضای جوان در تب سنجی و تست کرونا و ورود واکسن و واکسیناسیون عمومی کرونا و دو مرکز واکسیناسیون مربوط به هلال امر داشتیم که حدود ۶۰ هزار نفر در استان را نیروهای هلال امر واکسن زدند.

حاجیانی با اشاره به تهیه و توزیع دارو در داروخانه جمعیت هلال‌احمر مرکز استان به بیماران، تصریح کرد: فعالیت‌های توانبخشی در راستای مأموریت‌ها و اهداف بشردوستانه با گسترش حیطه خدمات و افزوده شدن سایر رشته‌های توانبخشی به خدمات و بهره مندی از آخرین تکنولوژی‌های روز و بکارگیری کادری مجرب، به عنوان یکی از بزرگترین و محوری ترین مراکز توانبخشی جمعیت در سطح استان راه اندازی شد.

وی گفت: در مرکز فیزیوتراپی ۲۸۱ مراجعه کننده و در مرکز توانبخشی ۲۰۶ نفر و در واحد ارتوپتی یا همان دست و پای مصنوعی خدمات به مردم شریف استان ارائه داده‌اند و دارای یک داروخانه در مرکز استان هستیم که هنوز مجوز داروهای خاص به استان بوشهر ندادند و در حال پیگیری هستیم.

حاجیانی در ادامه افزود: در حوزه کانون‌های جوانان بیش از ۲۰۰ کانون جوانان اعم از کانون دانش آموزی، دانشجویی و طلاب، روستایی و عشایری فعالیت پیرامون عضوگیری، برنامه ریزی آموزشی، ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی، جلب همکاری مردم و نهادها از طریق شناساندن اهداف و معرفی فعالیت‌های جمعیت حلال احمر، ترویج روحیه کار و تلاش داوطلبانه در سطح استان بوشهر فعال هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر تاکید کرد: از طریق شناساندن اهداف و معرفی فعالیت‌های جمعیت هلال احمر، ترویج روحیه کار و تلاش داوطلبانه در سطح استان بوشهر فعال هستند.

 

وقوع ۶۶۲ حادثه

علی یوسفی‌نیا معاون امداد نجات هلال احمر استان بوشهر نیز در خصوص حوادث در سال ۱۴۰۰ تا به امروز گفت: در مجموع ۶۶۲ حادثه در استان بوشهر رخ داده است که ۱۳ مورد آتش سوزی، ۲۸۳ مورد جاده‌ای، ۱۷۶ مورد خدمات حضوری، ۴۵ مورد دریایی، دو مورد ریزش آوار، ۱۱ مورد زمین لرزه، یک مورد طوفان و گرد باد، ۴۳ مورد حوادث شهری، چهار مورد حوادث صنعتی و کارگاهی و ۴۹ مورد حوادث کوهستانی داشته‌ایم که مجموع آسیب دیگان هشت هزار و ۸۸۵ نفر و نجات یافتگان ۴۰۱ مورد بوده است و تعداد ۱۶ مورد پرواز عملیات‌های کوهستانی و سیل و آبگرفتگی داشته‌ایم که توسط تیم هوایی انجام شده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا