جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 34597
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: در زمان حاضر بیمارستان‌های این استان به گروه‌های خونی A منفی و O منفی نیاز فوری دارند.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 23 فروردین 1401 - 13:06

استان بوشهر به ۲ گروه خونی نیاز فوری دارد

به گزارش صدای استان ؛ علیرضا باستین در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به نیاز خونی بیمارستان‌های استان بوشهر انتظار می‌رود افرادی که دارای گروه‌های خونی یاد شده هستند و احساس می‌کنند می‌توانند خون اهدا کنند به پایگاه‌های انتقال خون در صبح و بعد از افطار مراجعه کنند.

وی بیان کرد: البته از آنجایی که روزانه افراد ثابتی وجود دارند که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی دارند، نیاز به اهدای خون همیشگی است و انتظار می‌رود مردم نوع دوست استان در این زمینه برای تامین نیاز بیمارستان‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت:با توجه به اینکه هر اهدای خون حداقل سه نفر را از مرگ حتمی نجات می‌دهد، شهروندان بوشهری در این شرایط برای اهدای خون که یک کار ضروری است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به پایگاه‌های خون‌گیری این سازمان مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: پایگاه‌های انتقال خون با توجه به رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی محیطی امن برای تک تک افراد مراجعه کننده به شمار می‌روند.

باستین ادامه داد: در ماه مبارک رمضان شهروندان بوشهری می‌توانند صبح و بعد از افطار و در شهرستان‌های گناوه، برازجان و کنگان نیز صبح امکان اهدای خون دارند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر یادآور شد: در استان بوشهر علاوه بر ۵۰۰ بیمار تالاسمی که بطور مستمر نیاز به خون دارند، بصورت موردی هم روزانه شمار نیازمندان به خون بالا است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۳۸ هزار و ۲۳۹ نفر در استان بوشهر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه و از این شمار ۳۱ هزار و ۳۱۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا