پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 34387
تعداد نظرات: ۰
مدیرکل بیمه سلامت بوشهر مطرح کرد:

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر : به دنبال شناسایی جمعیت بیمه نشده در استان بوشهر هستیم تا آن‌ها را به‌صورت رایگان بیمه کنیم اضافه کرد: در سه ماه گذشته مؤسسات جدیدی طرف قرارداد بیمه سلامت شدند.

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 19 اسفند 1400 - 10:33

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه ۶۱ درصد هزینه درمانی بیمه‌شدگان بوشهر مربوط به بیماران بستری است گفت: ۳۹ درصد هزینه درمانی بیمه‌شدگان سلامت مربوط به بیماران سرپایی است.

پرویز رمضانی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هزینه درمانی ۹ ماه امسال بیمه‌شدگان سلامت در این استان ۱۱۴ میلیارد تومان بوده است.

وی تصریح کرد: ۷۰ میلیارد تومان هزینه درمانی بیمه‌شدگان سلامت بوشهر مربوط به بیماران بستری و ۴۴ میلیارد تومان مربوط به بیماران سرپایی بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به طرح بیمه رایگان افراد فاقد بیمه، تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهد افراد بدون بیمه درمانی در بوشهر زیاد نیست، اما هرچند کم باشد هم باید برای زیرپوشش بردن آنها اقدام کرد تا از جیب آنها در قبال هزینه های درمانی مراقبت کرد.

فقط ۲۰ پزشک بوشهری نسخه الکترونیک نمی‌نویسند

رمضانی از شناسایی ۲۰ پزشک بوشهری که نسخه الکترونیک نمی‌نویسند خبر داد گفت: کمتر از ۲۰ پزشک در استان که نسخه الکترونیک نمی‌نویسند شناسایی و به نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی معرفی شده‌اند تا آن‌ها را بر اساس ضوابط قانونی ملزم به نسخه نویسی الکترونیکی کنند.

وی اضافه کرد: این پزشکان شناسایی و به‌نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی معرفی شده‌اند تا آن‌ها را بر اساس ضوابط قانونی ملزم به نسخه نویسی الکترونیکی کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه ۸۶۰ پزشک در استان بوشهر نسخه الکترونیک می‌نویسند افزود: مهم‌ترین برنامه امسال “نسخه نویسی الکترونیک” بود که از اول دی بر اساس تکلیف قانونی و زیرساخت‌های موجود ۱۰۰ درصد نسخه‌ها به‌صورت الکترونیک صادر شد.

به دنبال بیمه کردن رایگان جمعیت بیمه نشده هستیم

وی افزود: ۸۰ درصد بیمه‌شدگان بیمه سلامت استان بوشهر با ۳۴۰ هزار نفر در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر قرار دارند آن‌ها بیمه‌شدگان روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر را تشکیل می‌دهند.

رمضانی با بیان اینکه به دنبال شناسایی جمعیت بیمه نشده در استان بوشهر هستیم تا آن‌ها را به‌صورت رایگان بیمه کنیم اضافه کرد: در سه ماه گذشته مؤسسات جدیدی طرف قرارداد بیمه سلامت شدند.

پوشش ۹۰ درصدی هزینه درمان ناباروری

وی با اشاره به پوشش ۹۰ درصدی هزینه های درمان ناباروری توسط بیمه سلامت گفت: این سازمان خدمات ناباروری را تا چهار میلیون و صد هزار تومان در بخش دولتی و تا ۶ میلیون و نهصد هزار تومان در بخش عمومی غیردولتی و خصوصی تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: این تعهدات شامل ویزیت، پاراکلینیک، لوازم مصرفی و اقدامات تشخیصی-درمانی برای زوجین نابارور و بسته‌های خدمتی  و انتقال جنین است و تنها بخشی که تعرفه غیردولتی هم بابت آن پرداخت می شود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا