جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 34215
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : فرماندار گناوه گفت: خبرنگاران شهرستان با انتشار و برجسته کردن اخبار و گزارش‌های خوب و مثبت و سازنده به جامعه نشاط و امید ترویج کنند.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 3 اسفند 1400 - 10:27

فرماندارگناوه: خبرنگاران برای ترویج نشاط و امید بین مردم ایفای نقش کنند

به گزارش صدای استان به نقل از ایرنا، محمدتقی صفری در جمع اعضای انجمن خبرنگاران این شهرستان افزود: در چهار دهه عمر انقلاب اسلامی خدمات بسیار زیادی در این شهرستان همانند دیگر نقاط کشور ارایه شده است که باید به مردم بخوبی بازگو و تبیین شود و در این زمینه خبرنگاران باید پیشقدم شوند.

وی اظهارداشت: نقش بی بدیل اصحاب رسانه که با تعهد و پای‌بندی به رسالت خویش، با اطلاع رسانی دستاوردهای نظام و امیدآفرینی در جامعه در راستای ارتقای سطح فرهنگ و آگاهی انسان ها گام ها  برمی دارند و زمینه توسعه جوامع بشری و رشد و تعالی شهروندان را فراهم می‌آورند، بر هیچ کس پوشیده نیست و انتظار می رود همه فعالان این عرصه بر اهمیت رسالت و مسئولیت حرفه‌ای خویش آگاهی کامل داشته باشند.

فرماندار گناوه گفت: خبرنگاران چشم بینا و صدای رسای مردم هستند و انتظار داریم مسایل و مشکلاتی که مسئولان از آنها اطلاع ندارند، گزارش کنند تا برای رفع آنها تلاش شود.

وی افزود: احتمال دارد مسئولی اشتباهی داشته باشد اما قصد و غرضی درانجام عمل خود نداشته و و نباید با نگاه منفی به آن نگریست و با دید مثبت آن را کارشناسی کرد.

فرماندارگناوه: خبرنگاران برای ترویح نشاط و امید بین مردم ایفای نقش کنند

وی بیان کرد: با توجه به اینکه نگاهی که به این شهرستان داریم از جمله در تقویت زیرساخت ها بلندمدت و در افق ۱۰ سال آینده ترسیم شده است، خبرنگاران در این زمینه یار و یاور ما باشند.

صفری با اشاره به اینکه در فضای مجازی برخی بدون حساب و کتاب حرف می زنند، گفت: شما خبرنگاران باید کمک کنید تا با وحدت رویه کاری، با همدیگر در پیشرفت و توسعه شهر گام بردارید.

فرماندار گناوه ادامه داد: باتوجه به اینکه شهرستان در وضعیت کرونایی قرمز قرار دارد، خبرنگاران بنا به رسالتی که دارند در فرهنگ سازی رعایت پروتکل های بهداشتی به مردم از جمله زدن ماسک و تزریق واکسن اهتمام جدی داشته باشند.

وی استفاده از نظرات خبرنگاران برای بهبود مبلمان شهری گناوه را خواستار شد و افزود: مبلمان کنونی بازار گناوه زیبنده این شهر گردشگر پذیر نیست و باید با همکاری یکدیگر برای برون رفت از این وضعیت راهکار ارایه دهیم.

فرماندار گناوه  با قدردانی از تلاش و زحمات شبانه روزی فعالان عرصه خبر این شهرستان گفت: مسایل  و مشکلاتی که در این نشست از زبان خبرنگاران مطرح شد مورد بررسی قرار خواهد گرفت و برای برطرف کردن آنها از جمله موضوع اختصاص یک مکان برای انجمن خبرنگاران به مسئول  روابط عمومی فرمانداری ماموریت داده می شود تا در مدت ۴۸ ساعت موارد را بررسی و اطلاع دهد.

صفری بیان کرد: امکانات و تجهیزاتی که انجمن خبرنگاران مطرح  کردند و به شورای اسلامی شهر ارایه و مصوب شده است پس از اختصاص  بودجه توسط شهرداری پرداخت  خواهد شد.

فرماندارگناوه ادامه داد: روابط عمومی های ادارات باید پای کار باشند و اگر مدیری روابط عمومی ندارد خود وارد عمل شود.

وی یادآورشد: روابط عمومی‌های ادارات شهرستان باید فعال شوند و هر از چندگاهی نشستی با آنها در فرمانداری برگزار شود.

فرماندارگناوه: خبرنگاران برای ترویح نشاط و امید بین مردم ایفای نقش کنند

مدیرعامل انجمن خبرنگاران و اصحاب رسانه گناوه گفت: بعد از سال‌ها انتظار این انجمن ثبت و تاسیس و در ۱۷ مرداد امسال مصادف با روز  خبرنگار فعالیت خود را آغاز کرد.

الیاس احمدحسینی افزود: خبرنگاران شهرستان بازوی کمکی مسئولان شهرستان هستند و در پیشبرد برنامه ها و توسعه شهرستان همواره همکاری تنگاتنگ داشته اند.

وی بیان کرد: بسیاری مسئولان شهرستان از خبرنگاران ترس کاذب دارند و فکر می کنند در کارشان اخلالی بوجود می آورند در صورتیکه اگر مدیری به نحو احسن کار خودرا انجام دهد هیچگونه خللی در وظایفش ایجاد نخواهد شد.

احمدحسینی ادامه داد: همزمان با تاسیس این انجمن، مسئولان مربوطه قول دادند یک مکان برای استقرار دفتر این انجمن و بودجه برای خرید تجهیزات و امکانات اختصاص دهند که پس از گذشت حدود هفت ماه ترتیب اثر داده نشده است.

وی بیان کرد: رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی قول اختصاص یک اتاق برای فعالیت انجمن داده بود که به بهانه های مختلف تاکنون انجام نشده و  در نهایت اعلام کرد  واحدهای آن را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

مدیرعامل انجمن خبرنگاران و اصحاب رسانه گناوه گفت: شورای اسلامی شهر گناوه بنا به درخواست انجمن ۴۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات و امکانات مصوب کرد که  باید شهرداری آن را پرداخت کند و این امر نیز محقق نشد.

وی اظهارداشت: اختصاص یک زمین برای احداث ساختمان این انجمن در حدود ۲۰۰ مترمربع نیاز است تا با استقرار در آن تبدیل به یک مکان فرهنگی و خبری برای رشد و آگاهی و اطلاع رسانی این منطقه تبدیل شود.

در این نشست خبرنگاران مسایل و مشکلات خود را مطرح و مهم ترین خواسته شان تامین یک مکان برای فعالیت انجمن، اختصاص دادن تجهیزات و امکانات، امنیت شغلی و فعال شدن روابط عمومی‌های ادارات  بود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا