پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 34199
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مردم روستاهای ساحلی نایبند در شهرستان عسلویه از وضعیت نامناسب و نگران کننده جاده چاه مبارک به نایبند گلایه مند هستند.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 2 اسفند 1400 - 11:55

وضعیت جاده «نایبند» مناسب نیست/ محدودیت در عبور و مرور خودروها

به گزارش صدای استان به نقل از مهر؛ پارک ملی نایبند به‌عنوان اولین پارک ملی دریایی کشور شناخته می‌شود و از مقاصد گردشگری و جاهای دیدنی استان بوشهر در سواحل خلیج فارس است.

در همین حال جاده دسترسی به نایبند وضعیت مناسبی ندارد و این موضوع باعث نارضایتی اهالی این منطقه شده است و انتظار می‌رود که مسئولان عزمی جدی برای رفع مشکلات این جاده داشته باشند.

 

خسارت جاده به خودروها

یوسف مظفری از اهالی این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: وضعیت نامناسب، آسفالت فرسوده و وجود چاله‌های فراوان جاده چاه مبارک به نایبند استهلاک وسایل نقلیه را به بالاترین حد رسانده است و نیازمند مرمت و بازسازی است.

وضعیت جاده «نایبند» مناسب نیست/ محدودیت در عبور و مرور خودروها

وی ادامه داد: وضعیت آسفالت این راه روستایی برای رانندگان قابل تحمل نیست، چاله‌هایی به وجود آمده که جلوبندی خودروها را دچار خسارت کرده و باعث ساییدگی لاستیک‌ها شده است.

مظفری تصریح کرد: با این وضعیت گرانی لاستیک و هزینه‌های تعمیر خودرو نمی‌شود به دل جاده‌های پر از چاله، فرورفتگی و شکستگی زد.

جاده استاندارد نیست

محمد عبداللهی نیز به خبرنگار مهر گفت: مردم روستاهای ساحلی نایبند از وضعیت بد و نامناسب جاده گله مند و ناراضی هستند و انتظار دارند اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام گیرد.

وی تاکید کرد: متأسفانه این جاده استاندارد لازم را ندارد و حادثه‌خیز است و اکثر تصادفات در این جاده به علت خرابی آسفالت و چاله‌های فراوان در آن رخ می‌دهد.

عبداللهی ادامه داد: امید است مسئولین مربوطه تدابیر لازم را اتخاذ کنند و شاهد مرمت و بازسازی این جاده باشیم.

وضعیت جاده «نایبند» مناسب نیست/ محدودیت در عبور و مرور خودروها

ترددها محدود شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه نیز اظهار داشت: ورود گردشگران به ساحل بنود عسلویه از ماه آینده محدود می‌شود و صیادان با ارائه کارت شیلات اجازه تردد دارند.

مصطفی موذنی گفت: جاده اختصاصی صیادان پارک ملی دریایی نایبند (از روستای بنود تا ساحل لاکپشت ها) جزو مناطق حساس حفاظتی نایبند است که گردشگران زیادی به آن نقطه گرایش دارند.

وی خاطر نشان کرد: مطابق مصوبات فرمانداری عسلویه و بنا بر ضرورت‌های حفاظتی محیط زیستی از ابتدای اسفند ماه تردد محدود و تنها ماهیگیران با ارائه کارت شیلات اجازه تردد دارند.


برچسب ها: #عسلویه #نایبند
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا