جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 34154
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : “حسین ظرافت” مشهور به “بامصطفی” از نوازندگان پیشکسوت نی‌جفتی استان بوشهر که در شهرستان دیلم سکونت داشت پس از تحمل یک دوره بیماری روز گذشته درگذشت.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 1 اسفند 1400 - 12:33

هنرمند پیشکسوت موسیقی محلی استان بوشهر درگذشت به گزارش صدای استان به نقل از ایرنا، هنرمند پیشکسوت موسیقی دیلم که در زمینه نواختن نی‌جفتی تبحری خاص داشت با بیش از نیم قرن فعالیت در این عرصه هنری، خاطرات بسیار زیبا و ماندگاری از حضور در مراسم‌ شادی مردم از گذشته‌های دور تاکنون برجای گذاشته است.

این هنرمند قبل از فوتش گفته بود که نواختن نی را از سن ۱۰ سالگی بدون اینکه آموزشی ببیند یاد گرفته است و نی جفتی که از آن  استفاده می کرد از جنس استخوان بال پرنده شکاری “دال ” و دست ساز خودش بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی دیلم با عرض تسلیت درگذشت این هنرمند پیشکسوت موسیقی گفت:  زنده یاد ظرافت از  هنرمندان  ارزشمند این شهرستان،  با نواختن موسیقی محلی خود شور و نشاط خاصی را  در پایداری موسیقی بومی این منطقه ایجاد کرده است.

زهره محنایی افزود: این پیشکسوت برای زنده ماندن این هنر موسیقی تلاش‌های زیادی را دراین عرصه از خود نشان داد و سالیان سال با نواختن این هنر، مهربانی و شادی را برای منطقه به ارمغان می‌آورد و در این مسیر توانست شاگردان زیادی را در عرصه موسیقی محلی پرورش و استعدادهای خوبی را احیا و معرفی کند.

حسین ظرافت معروف به بامصطفی متولد ۱۳۲۰ از  روستای بویرات شهرستان دیلم پس از ۷۰ سال فعالیت در عرصه نواختن موسیقی بومی محلی و انتقال تجربیات و هنر خود به نسل جدید، ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ پس  از یک دوره بیماری در ۸۰ سالگی به رحمت ایزدی پیوست.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا