شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 34118
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : معاون دادستان شهرستان بوشهر گفت: منتظر دریافت نتیجه شناسایی تصرفات غیرقانونی حریم دریا از منابع طبیعی هستیم و به محض رسیدن این لیست اقدام قاطع رفع تصرف را انجام خواهیم داد.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 27 بهمن 1400 - 13:04

فهرست تصرفات غیرقانونی به دست ما برسد اقدام قاطع می‌کنیم

به‌گزارش صدای استان ؛ معاون دادستان شهرستان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما گفت: برای شناسایی تصرف حریم ۶۰ متری دریا دادستانی دستور‌های لازم را صادر کرده و بر پایه قانون منابع طبیعی موظف است که اگر تعرضی شده آن را به دادستانی اعلام کند.

مختاری افزود: البته پیش از دستور رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضاییه، ما اقدامات رفع تصرف در حریم دریا را انجام داده‌ایم.

او با اشاره به این‌که حریم دریا از آخرین محدوده مد دریا به‌سمت خشکی ۶۰ متر است، اضافه کرد: کسی حق تصرف این حریم را ندارد، مگر مستثنیاتی باشد؛ و حتی اگر فردی در این حریم سندی ثبت کرده باشد این سند باطل است.

معاون دادستان بوشهر افزود: عزم ما در برخورد با متجاوزان به حریم دریا جزم است و هیچ اغماضی در این باره قائل نیستیم.

مختاری گفت: از مدیران دستگاه‌ها می‌خواهیم که اگر تصرف غیرمجازی دارند خود در زودترین زمان آن را رهاسازی کنند تا نیازی به ورود دستگاه‌های قضایی و انتظامی نباشد.

او اضافه کرد: اکنون برخی از ادارات معتقدند که برخی از تصرفات آن‌ها مجوز دارد و جزء مستثنئات است که البته تشخیص استثنا بودن یا نبودن آن با منابع طبیعی است.

این مقام قضایی گفت: منابع طبیعی باید در این چند روز چنین مواردی را اعلام کند و اگر جزء مستثنیات نبود باید رهاسازی انجام شود.

مختاری درباره قاطعیت برخورد با متصرفان هم گفت: بلاتردید و بدون هیچ اغماضی این موضوع پیگیری می‌شود و هر نهاد، اداره و سازمانی که تصرف کرده باشد و قانونی نباشد باید رهاسازی انجام شود.

۱۰ بهمن رئیس‌جمهور دستور رفع تصرف حریم ۶۰ متری سواحل دریا را داد که در بسیاری از سواحل کشور این حریم آزادسازی شد. مهلت ۲۰ روزه دستور رئیس‌جمهور تا ۳۰ بهمن است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا