جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 34105
تعداد نظرات: ۰

در پی افتتاح پاسگاه محیط بانی کوه نمک در شهرستان دیر که با حضور معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در روز بیستم بهمن ماه ۱۴۰۰ همراه بود، برخی نگرانی ها در میان اهالی فرهیخته و دغدغه مند شهرستان دشتی به وجود آورد.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 25 بهمن 1400 - 12:53

کوه نمک متعلق به همه بوشهری‌ها است
به همین جهت بیانیه زیر ازطرف اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر جهت رفع هرگونه نگرانی صادر شد:

«اثر طبیعی ملی کوه نمک؛ یکی از آثار و پدیده های کم نظیر زمین شناسی ایران و جهان است که حفاظت از این اثر ارزشمند از اولویت های سازمان حفاظت محیط زیست است. در این راستا محدوده این اثر زمین شناختی در سال ۱۳۸۶ به عنوان اثر طبیعی کوه نمک در استان بوشهر به تصویب شورای عالی محیط زیست کشور رسید که در جهت حفاظت موثر و اصولی از این اثر و جلوگیری از تخریب آن و مدیریت گردشگری، پاسگاه محیط بانی در یکی از ورودی های اثر در سالهای گذشته احداث و در سال جاری تکمیل و در دهه مبارک فجر با حضور مردم و مسوولین به بهره برداری رسید. همچنین اقدامات حفاظتی موثری همچون کنترل ورودی و مدیریت گردشگری و احداث پارکینگ و نصب تابلوهای راهنما در اثر در ماه های اخیر اجرایی گردیده است.

همزمان با افتتاح و بهره برداری پاسگاه محیط بانی مذکور، نگرانی هایی حول نام پاسگاه و اثر برای شهروندان شهرستانهای محدوده این اثر ارزشمند ایجاد شده که در راستای رفع این نگرانی و شفاف سازی و همچنین مشارکت بیشتر همه علاقمندان به طبیعت به استحضار می رساند که محدوده کوه نمک به عنوان اثر طبیعی ملی به نام استان بوشهر و به عنوان یکی از افتخارات طبیعت استان بوشهر ثبت و آگهی گردیده است. و این اثر در محدوده دو شهرستان دشتی و دیر واقع گردیده و از همه مهمتر اینکه این اثر طبیعی به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسیده است. که به همه ایرانیان تعلق دارد و قطعا هردو شهرستان دشتی و دیر در بهره برداری پایدار و البته حفاظت از این محدوده ارزشمند زمین شناسی سهیم و دارای نقش ویژه هستند و افتتاح پاسگاه های محیط بانی در هر شهرستان با اعتبارات عمرانی همان شهرستان امکان پذیر می باشد و تغییردهنده نام اثر طبیعی ملی کوه نمک نیست. هرچندکه نیاز است در محدوده شهرستان دشتی و دیر، پاسگاه های محیط بانی بیشتری برای حفاظت از این محدوده ارزشمند طبیعی ایجاد و احداث و بهره برداری گردد.

دو شهرستان دیر و دشتی از شهرستانهای مهم محیط زیستی استان بوشهر بوده و همواره مهد و زادگاه مردمانی علاقه مند به طبیعت و محیط زیست است لذا از همه شهروندان هردو شهرستان دشتی و دیر تقاضامند است در حفاظت از این اثر ارزشمند همراهی و همیاری لازم را مبذول نمایند و امیدواریم که پاسگاه های محیط بانی در محدوده اثر با همفکری و اعتقاد به این که محیط زیست متعلق به همه مردم و عموم است به نام شهدای محیط بان در راستای اتحاد و انسجام و همراهی و همفکری مزین نماییم و پیرو راه شهدای طبیعت و محیط زیست در حفاظت از میراث طبیعی استان بوشهر و کشور عزیزمان ایران کوشا باشیم.»


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا