دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 34075
تعداد نظرات: ۰
مدیرعامل آب و فاضلاب استان:

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر می گوید: با اقدامات صورت گرفته و خطوط در دست اجرا، تابستان آینده در بوشهر مشکلی از بابت تامین آب نخواهیم داشت و نسبت به تابستان های گذشته شرایط بهتری در این خصوص داریم.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 25 بهمن 1400 - 10:58

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر می گوید: با اقدامات صورت گرفته و خطوط در دست اجرا، تابستان آینده در بوشهر مشکلی از بابت تامین آب نخواهیم داشت و نسبت به تابستان های گذشته شرایط بهتری در این خصوص داریم.

به گزارش صدای استان ؛ عبدالحمید حمزه پور در حاشیه آئیین شروع عملیات اجرایی ۳۹ طرح آبرسانی روستایی در روستای رستمی تنگستان در جمع خبرنگاران گفت: اکنون بصورت شبانه روزی ۴۰ هزار متر مکعب از آبشیرین شهرهای بوشهر و کنگان تحویل می گیریم و بالای ۱۰۰ هزار مترمکعب آب شیرین‌کن نیز در دست اجراست.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۳۰ هزار مترمکعب مجوز آب‌ شیرین‌کن داریم که مراحل مناقصه و انتخاب سرمایه گذار آن در حال طی شدن است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر  ضمن اشاره به‌ بهره برداری از آب شیرین‌کن روستایی جزیره شیف در دهه فجر، افزود: یکی از آب شیرین‌کن‌های روستایی با ظرفیت هزار متر مکعب در جزیره شیف افتتاح و به‌ بهره برداری رسیده و آب مردم پایدار و مشکل آب شیرین در آن منطقه برطرف شده است.

حمزه‌پور تصریح کرد: آب شیرین‌کن‌های جدید بوشهر شامل ۳۵ هزار متر مکعبی مپنا در محله سرتل و ۱۷ هزار متر مکعبی نورویژه روبروی دانشگاه خلیج فارس است. طبق برنامه حداقل ۱۰ هزار مترمکعب از آب شیرین‌کن ۱۷ هزار متر مکعبی تا قبل از عید و الباقی ظرفیت آن و آب شیرین‌کن ۳۵ هزار با قول سرمایه‌گذار به صورت کامل تا تابستان آینده وارد مدار می‌شود.

این مقام مسئول درباره آب شیرین کن ۲۸ هزار متر مکعبی منطقه سیراف_جم هم بیان کرد: بخش نخست این پروژه قبل از تابستان آینده و مابقی تا پایان سال آتی به بهره برداری می رسد. همچنین آب‌شیرین‌کن وحدتیه- آبپخش و دالکی با پیشرفت ۸۰ درصد تا تابستان آینده وارد مدار می‌شود.

حمزه‌پور تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته و خطوط در دست اجرا و آب شیرین‌کن‌هایی که تکمیل و وارد مدار می‌شوند، تابستان آینده متفاوت خواهد بود و هیچ مشکلی از بابت تامین آب نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر درخصوص اینکه نوبت‌بندی آب در مرکز استان بوشهر کی حل می شود؟ خاطر نشان کرد: با عملیات‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از جمله خط انتقالی که در محلات باهنر و آزادگان در دست اجراست، بخشی از نوبت بندی‌ها در سال ۱۴۰۱ و نهایتا تا سال ۱۴۰۲ مشکل تامین آب بوشهر برای همیشه حل خواهد شد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا