سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 33771
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرکل هواشناسی استان بوشهر درباره تلاطم خلیج فارس و کاهش محسوس دما و ایجاد تنش دمایی در مزارع و باغ‌ها هشدار داد.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 6 بهمن 1400 - 12:23

فرج اله شکوهی‌پور گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که  صبح تا بعد از ظهر پنجشنبه(۷بهمن) به سبب وزش باد شدید جنوب شرقی قسمت شمالی خلیج فارس و سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان بوشهر از بندر دیلم تا سواحل تنگستان و از بعدازظهر پنجشنبه تا عصر دوشنبه(۷ تا ۱۱ بهمن) به سبب وزش باد شدید شمال غربی خلیج فارس و سواحل استان به ویژه سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان به تناوب مواج خواهد بود.

او گفت: پیش بینی می‌شود در این مدت به‌ویژه در ساعاتی از جمعه و شنبه سرعت وزش باد روی خلیج فارس مناطق جنوبی و مرکزی خلیج فارس به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲.۵ متر برسد.

مدیرکل هواشناسی بوشهر تاکید کرد که در این مدت از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

شکوهی‌پور گفت: بارش پراکنده باران در برخی مناطق و سواحل شمالی استان هم دور از انتظار نیست.

کاهش محسوس دما و ایجاد تنش دمایی در مزارع و باغ‌ها

او همچنین گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از جمعه(۸ بهمن) همزمان با نفوذه یک توده هوای سرد و وزش جریان‌های سرد شمال غربی روند کاهش دما در استان آغاز می‌شود و پیش بینی می‌شود از جمعه تا دوشنبه آینده(۸ تا ۱۱ بهمن) دمای هوا در استان به طور میانگین ۵ تا ۹ درجه سلسیوس کاهش یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: کاهش دما در بیشتر نقاط استان رخ می‌دهد اما در مناطق بلند به‌ویژه شهرستان‌های جم، دشتستان و دشتی شدیدتر خواهد بود.

شکوهی‌پور گفت: این میزان کاهش دما باعث ایجاد تنش دمایی و احتمال سرمازدگی در مزارع و باغ‌ها خواهد شد که برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی باید تدابیر لازم صورت گیرد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا