دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 33718
تعداد نظرات: ۰

بدنبال بارندگی ۴ روز گذشته ۱۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری در شهرستان دشتستان آبگیری شد.

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 30 دی 1400 - 12:20

رضا نیکنام روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این هفته شاهد دو توده بارشی بودیم که در تمام نقاط شهرستان فعال بود و خوشبختانه همه سازه‌های آبخیزداری و پروژه های ذخیره نزولات را تحت تاثیر خود قرار داده است. که براساس اطلاعات به دست آمده از واحدهای تابعه شهرستان حدود ۱۰ میلیون متر مکعب تخمین زده میشود .

وی اظهار کرد : در شهرستان بیش از ۳۱۵ مورد بند سنگی ملاتی و ۳ مورد بند خاکی در بخش آبخیزداری و ۱۲۶۷ هکتار هلالی آبگیر در بخش فنی احداث شده که ظرفیت بیش از ۱۱ میلیون متر مکعب استحصال آب را دارا می باشند .
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دشتستان با تاکید بر اهمیت سازه های آبخیزداری استان بوشهر تصریح کرد: در بخش مرکزی ۵۲ مورد ، بخش بوشکان ۹۰ مورد ، بخش ارم ۷۵ ، بخش شبانکاره ۹ مورد و بخش سعدآباد ۱۴ مورد بند سنگی ملاتی احداث گردیده است که عمدتا از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی میباشند.
وی همچنین اضافه کرد: ۲ مورد سازه جدید در نیمه دوم سال جاری مراحل اجرا و احداث آن در دست اجراست که امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
وی بیان کرد: با توجه به پیش بینی های هواشناسی و بررسی مدل‌های مختلف برای وضعیت بارش باران در استان بوشهر، انتظار می رود همه سازه ها تا پایان سال حداقل دو بار و در برخی نقاط تا سه بار آبگیری شود.
نیکنام ، مهار آب باران، کنترل سیل، تغذیه سفره‌های زیر زمینی، مدیریت روان آب‌ها، تقویت منابع آبی و کمک به پایداری آن درحفظ تولید، اشتغال و احیای عرصه های منابع طبیعی، حفاظت خاک و مقابله با خشکسالی را از مهم ترین هدف های اجرای سازه های آبخیزداری در استان بوشهر عنوان کرد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا