پنج شنبه, ۳ خرداد , ۱۴۰۳
کد خبر: 33596
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به اینکه شیوع سویه اُمیکرون از دلتا بالاتر است باید مراقب باشیم که ابتلای گروهی اتفاق نیفتد.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 21 دی 1400 - 14:17

اینکه از ابتدای دی تا دیروز فقط یک نفر در بوشهر به علت کرونا جان باخته یا اینکه تعداد مبتلایان و بستری‌شدگان کم شده‌اند، نباید باعث شود که مردم خیالشان از ابتلا به کرونا راحت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهرمی‌گوید: ادامه این روند کاهشی به‌هیچ‌عنوان تضمینی نیست و با کوچک‌ترین بی‌احتیاطی در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی امکان شعله‌ور شدن ویروس وجود دارد.

به گفته عبدالمحمد خواجه‌ئیان، روند ابتلا در دو استان همجوار استان بوشهر افزایش یافته است به همین علت روند کاهشی شیوع ویروس در استان، نباید مردم را فریب دهد و مردم نباید بنا را بر از بین رفتن کامل ویروس بگذارند.

او می‌گوید: کاهش موارد ابتلا به معنی کاهش نمونه‌گیری نیست. بررسی‌ها نشان می‌دهد تنها ۸ تا هشت و نیم درصد از تست‌ها مثبت شده این در حالی است که در تابستان این رقم به ۵۰ درصد می‌رسید.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با توجه به اینکه شیوع سویه اُمیکرون از دلتا بالاتر است باید مراقب بود که ابتلای گروهی اتفاق نیفتد.

خواجه‌ئیان می‌گوید:با توجه به اینکه هنوز تعدادی از دانش‎آموزان واکسن دریافت نکرده‌اند و گروهی نیز در برنامه واکسیناسیون قرار ندارند باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تهویه مناسب جلو همه‌گیری ویروس در مدارس گرفته شود.

به گفته او، شواهد نشان می‌دهد سویه اُمیکرون در کشور در حال گردش است و این امکان وجود دارد که با توجه به سرایت‌پذیری بالا به‌زودی به سویه غالب تبدیل شود به همین دلیل توجه جامعه به تزریق دُز سوم واکسن برای ارتقای ایمن‌سازی در مقابله با این ویروس ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می‌گوید: واکسن به‌اندازه کافی در استان بوشهر وجود دارد و مردم برای اینکه واکسن خاصی دریافت کنند تزریق دُز سوم واکسن خود را به تعویق نیندازند.

به گفته او، برخی از انواع واکسن‌ها به دلیل تولید برخی واکسن‌های داخلی ممکن است در واردات آن‌ها تجدیدنظر شود، اما واکسن جایگزین با توان ایمنی بالا وجود دارد.

منبع:باشگاه خبرنگاران


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا