شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 33502
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: امام جمعه بوشهر گفت: مسئولان بکوشند بوشهر استانی نمونه در همه عرصه‌ها باشد نه اینکه مردم آن برای ابتدایی‌ترین نیاز‌های درمانی به استان‌های دیگر مراجعه کنند.

تاریخ انتشار: شنبه ، 18 دی 1400 - 13:20

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: نداشتن امکانات درمانی برای استانی که بیشترین بودجه کشور و اقتصاد اول سرانه مملکت را تامین می‌کند قابل تامل است. مسئولان باید بکوشند بوشهر استانی نمونه در همه عرصه‌ها باشد نه اینکه مردم آن برای ابتدایی‌ترین نیاز‌های درمانی به استان‌های دیگر مراجعه کنند.

او گفت: بوشهر با کمبود تجهیزات از جمله ام ار آی و سی تی اسکن روبه‌رو است و بسیاری از مردم که دچار بیماری هستند مجبورند برای یک ام آر آی به استان دیگر بروند.

امام جمعه بوشهر از بخش خصوصی خواست در بخش بهداشت و درمان وارد میدان شود و از مسئولان هم خواست در این زمینه همکاری کنند.

صفایی بوشهری همچنین به مسئولان گفت همان‌قدر که به اقتصاد توجه و برای آن سرمایه گذاری می‌کنند باید برای فرهنگ نیز به همان اندازه برنامه‌ریزی کنند.

بیشتر او فرهنگ را مانند هوا توصیف کرد که اگر جامعه از آن محروم شود حتی اگر وضع سفره و معیشت ملت خوب هم باشد، اما باز هم محرومیت ایجاد می‌کند.

۱۷دی سالروز کشف حجاب از سوی رضا خان در سال ۱۳۱۴ هجری شمسی مناسبتی بود که امام جمعه بوشهر به آن اشاره کرد و گفت: عفاف و حجاب به‌عنوان یک عامل اصلی فرهنگی است و باید در برابر تهاجم نرم استعمار در این زمینه مقاومت کرد.

صفایی بوشهری گفت: خانواده ها، آموزش و پرورش، دانشگاه و محیط‌های اجتماعی باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند و به فکر فرهنگسازی از دوران کودکی باشند.

او همچنین از حضور مردم در مراسم تشییع شهدای گمنام و آیین دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی تشکر کرد و این حضور را نشانه قدرشناسی مردم و پایداری‌شان بر حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی خواند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا