شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 33407
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: به منظور جلوگیری ازآلودگی‌های زیست محیطی خلیج فارس، طرح فیلترگذاری خروجی‌های کانال‌‎‌های آب‏‎‌های سطحی به دریا در بوشهر اجرایی شد.

تاریخ انتشار: شنبه ، 11 دی 1400 - 01:40

خروجی‌های کانال‌‎های آب‎‌های‌ سطحی به دریا در بوشهر فیلترگذاری شدند سیاوش ارجمندزاده افزود: با توجه به ضرورت جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی ناشی از سرازیر شدن آب‌های سطحی به دریا بویژه در هنگام بارندگی، اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با هماهنگی با اداره محیط زیست شهرستان بوشهر و شهرداری این بندر نسبت به ساماندهی این موضوع اقدام کرد.

وی بیان کرد: پس از هماهنگی لازم ۱۱ خروجی کانال‌های دفع آب‌های سطحی به دریا در شهر بوشهر شناسایی و اقدام های لازم در این راستا صورت گرفت.

ارجمندزاده ادامه داد: اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این زمینه نسبت  به خریداری و آماده سازی تورهای متناسب اقدام و توسط تیم پیشگیری و مقابله با آلودگی در تمامی ۱۱ خروجی‌های تعیین شده نصب شدند.

وی یادآور شد: کارکرد اصلی این تورها جلوگیری از ورود از هر شی خارجی به دریا حین ورود آب‌های سطحی است که در موارد متعددی حیات آبزیان را به مخاطره می‌اندازند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: حفظ محیط زیست و بویژه در حوزه دریا الزام‌‏‎هایی است که فعالان این حوزه باید در همه شرایط این مهم را مدنظر قرار دهند.

ارجمندزاده اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست دریایی بدون شک حیات موجودات دریایی را در آرامش و امنیت مطلوب‏تری قرار می‌دهد.

وی گفت: در این زمینه یکی از رویکردهای اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر مقابله با آلودگی‌های دریایی است که در این زمینه و بویژه حین آلودگی‏‌های نفتی مانورهای متعددی اجرایی شده است.

منبع:ایرنا


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا