یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 33400
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : رئیس اداره شیلات گناوه گفت: سه فروند موتورلنج و ۲ قایق صیادی خوزستانی به علت صید غیرمجاز ترال در حوزه استحفاظی آب های ساحلی این شهرستان توقیف شدند.

تاریخ انتشار: شنبه ، 11 دی 1400 - 10:32

پنج شناور صیادی متخلف درگناوه توقیف شدند سهراب ملایی در گفت وگو با ایرنا افزود: در پی گزارش‌های مردمی و صیادان از انجام صید غیرمجاز ترال توسط صیادان غیربومی، بلافاصله به پایگاه دریابانی شهرستان اطلاع داده شد که به منطقه موردنظر اعزام و شناور و قایق های غیرمجاز  را در حال تخلف توقیف و به اسکله این بندر هدایت کردند.

وی اظهار داشت: در این ارتباط ادوات و تجهیزات متخلفان ضبط و با تشکیل پرونده برای اعمال قانون در اختیار دادگستری شهرستان قرار گرفتند.

ملایی گفت: برای مبارزه با صید غیرمجاز ترال در خلیج فارس تفاهم نامه‌ای میان پایگاه دریابانی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حفاظت منابع آبزیان شیلات منعقد شده است.

رئیس شیلات گناوه افزود: برخی شناورها توجهی به ذخایر دریایی باتوجه به اطلاع رسانی گسترده ندارند و اقدام به صید ترال در فصلی که ممنوع است، می‌کنند.

وی گفت: ترال یکی از مخرب‌ترین روش‌های صید است که به زیستگاه و ذخایر آبزیان صدمات جبران ناپذیری وارد می‌کند و این روش نابود کننده ذخیره‌گاه‌های آبزیان در خلیج فارس است.

ملایی بیان کرد: این نوع صید علاوه بر اینکه اثرات منفی روی اکوسیستم‌های آبی و تنوع زیستی در منطقه دارد، استفاده از ادوات سنگین ماهیگیری در این صید، تخریب‌های وسیعی در کف دریا ایجاد می‌کند.

صید ترال تنها روش صید برای میگو است که به دلیل آسیب رساندن به ذخایر آبزی در سال فقط برای مدت یک ماه تا ۴۵ روز در فصل صید میگو  در ماه های مرداد و شهریور آزاد است.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا