جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 33197
تعداد نظرات: ۰
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر:

دکتر رمضانی مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر در خصوص پرداخت مطالبات مؤسسات طرف قرارداد گفت: ۱۷۰میلیارد تومان از مطالبات مؤسسات درمانی طرف قرارداد این اداره کل پرداخت شده و در حال حاضر ۱۰۰ درصد مطالبات مراکز سرپایی و بیمارستانی تسویه و به روز شده‌است ؛ از این میزان مطالبات پرداختی، ۴۸ میلیارد تومان بابت تسویه سال ۹۹ و مابقی نیز مربوط به سال جاری است.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 30 آذر 1400 - 13:08

وی در خصوص روند نسخه نویسی الکترونیکی دراستان بوشهر گفت: براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ باید تمام سازمان‌های بیمه‌گر از نسخه‌های الکترونیکی استفاده کنند و در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد نسخه‌ها در این استان به صورت الکترونیکی نوشته می‌شود.

 

وی تاکید کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده و با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم در استان بوشهر ، از ابتدای دی ماه صد در صد نسخه ها الکترونیکی می شود وهیچ نسخه دستی پذیرش نمی‌شود.

 

دکتر رمضانی افزود: اکنون ۹۸ درصد نسخ کلینیک‌های بیمارستانی و ۹۳ درصد نسخ بیمارستان‌ها ، به صورت الکترونیک تجویز می‌شود.

 

ایشان اضافه کرد: جلوگیری از نسخه پیچی اشتباه به علت بدخطی پزشک، شفافیت در نوع تعامل بیمه با مؤسسه‌های تشخیصی درمانی، امکان ارائه نسخه چاپی واضح با نام و دستور مصرف دارو به بیمار، جلوگیری از هدر رفتن سرمایه ناشی از میزان بالای صدور دفترچه و صرفه جویی در هزینه و اتلاف وقت بیمه شده جهت تعویض و تمدید دفترچه ،  از مزایای تجویز نسخه الکترونیکی است.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر درباره روند استفاده از سامانه الکترونیکی سازمان بیمه سلامت گفت: بیمار با ارائه کد ملی در سامانه از نظر نوع و اعتبار بیمه استحقاق سنجی و پذیرش می‌شود و پس از ورود به مطب و معاینه توسط پزشک ، برای او دارو و سایر خدمات آزمایشگاهی و تصویربردرای بصورت الکترونیکی تجویز می‌شود و در پایان یک کد رهگیری به بیمار داده می‌شود تا به ارائه آن کد به داروخانه و مراکز پاراکلینیک ، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند. همچنین این امکان فراهم شده است تا بیمه شده برخی از اقلام دارویی را از یک داروخانه و مابقی را با ارائه همان کد رهگیری از سایر داروخانه ها دریافت نماید و نیازی به مراجعه مجدد به پزشک و بازنویسی نسخه نداشته باشد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا