پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 33168
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : این نمایشگاه با حضور سخاوت اسدی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس و هاشمی فرماندار عسلویه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرستان آغاز به کار کرد.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 30 آذر 1400 - 11:15

پنجمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی عسلویه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی این شهرستان افتتاح شد.

این نمایشگاه با حضور سخاوت اسدی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس و سید علی هاشمی فرماندار عسلویه، در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی عسلویه آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه با رویکرد حمایت از ساخت داخل تا اول دی برپاخواهد بود.

نگاهمان به تولیدات داخلی است

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس در آیین افتتاح پنجمین نمایشگاه بازار تکنولوژی و نوآوری ساخت داخل نفت، گاز و پتروشیمی گفت: سرنوشت مان را به خارج از مرزها گره نمی زنیم و نگاهمان به تولیدات داخلی است.

سخاوت اسدی افزود: سازمان منطقه ویژه پارس به نمایندگی از وزارت نفت و با توجه به اختیارات ویژه وزیر به اینجانب، با تمام توان و امکانات از شرکت های پژوهشی و دانش بنیان در جهت رفع نیازهای فن آورانه و قطعات حیاتی در صنعت نفت در همه بخش ها حمایت می کند.

اسدی ضمن درخواست از شرکت هایی که توانمندی های علمی و تولیدی در بخش های مورد استفاده صنایع نفت و گاز و صنایع پایین دستی دارند، اطمینان داد زمینه ها و بسترهای لازم جهت پیوند نیازهای بازار با شرکت های دانش بنیان استان بوشهر و سایر مناطق فراهم می شود.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس ادامه داد: تحریم های همیشگی و دامنه دار استکبار جهانی و نگاه ملتمسانه برخی و گره زدن سرنوشت صنعت به خارج، خیانت به کشور است که موجب معطلی و توقف توسعه و بازی در زمین دشمنان می شود. لذا این سازمان با درکی صحیح از شرایط موجود، به امید خارج از مرزها لحظه ای هدر نخواهد داد و داخلی سازی تولیدات و خنثی سازی تحریم ها را در راس امور می باشد.

هاشمی فرماندار عسلویه نیز در حاشیه افتتاح نمایشگاه تاکید کرد: پشتیبانی، حمایت و تسهیل گری را از وظایف نهادهای شهرستان می دانیم و وقتی اینگونه توان داخلی در این سطح در کشور وجود دارد، نگاه به خارج، خیانت به کشور و مردم است.

حضور ۱۸۰ شرکت دانش بنیان در نمایشگاه عسلویه

بهرامی معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری خلیج فارس نیز بیان کرد: در این نمایشگاه ۱۸۰ شرکت دانش بنیان و تولید کنندگان داخلی، متناسب با نیازهای صنعت نفت، آخرین فن آوری ها، تولیدات و محصولات خود را عرضه کرده اند.

وی با بیان این مطلب که صنعتی سازی و گره زدن پژوهش و فن آوری با نیاز بازار از خلاهای فعلی می باشد بیان کرد: پس از چند سال بی توجهی به بخش پژوهش، اسدی در مدیریت سازمان منطقه ویژه پارس با درک صحیح از شرایط و لزوم حرکت به سمت قطع وابستگی فن آورانه، تحرک خوبی در این زمینه آغاز نموده و  به هم رسانی تولید و بازار مصرف را در اولویت برنامه ها قرار داده است.

وی با ذکر اینکه ایجاد ۱۳۸۰ نفر اشتغال زایی مولد بدون دریافت وام توسط پارک علم و فن آوری نشان دهنده پتانسیل بالای این مجموعه می باشد، خواستار حمایت از این بخش جهت ایجاد زمینه های بیشتر توانمند سازی نیروهای بومی شد.

رییس شورای شهر نخل تقی نیز بنا به درخواست معاون پارک علم و فن آوری خلیج فارس در جهت کمک به استقرار مرکز رشد شهرستان عسلویه، فرهنگسرای نخل تقی را آماده پذیرایی و استقرار پارک فن اوری جهت ایجاد این مرکز رشد معرفی کرد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا