جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 32959
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : با فراخوان وزارت بهداشت به افراد بالای ۴۰ سال برای دریافت دوز سوم واکسن کرونا، مراکز واکسیناسیون در استان بوشهر دوباره با استقبال خوب مردم روبه رو شد‌ه‌اند.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 16 آذر 1400 - 13:03

مدیر مرکز آموزش بهورزی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: افراد بالای ۴۰ سال که واکسن کرونای سینوفارم، بهارات و برکت تزریق کرده‌اند، پس از گذشت ۳ ماه می‌توانند برای دریافت دز سوم  مراجعه کنند.

استقبال خوب بوشهری‌ها از دریافت دوز سوم واکسن کرونا

بیتا رضا زاده ادامه داد: همچنین کسانی که  واکسن‌های اسپوتنیک و آسترازنکا دریافت کرده‌اند، ۶ ماه بعد از نوبت دوم می‌توانند دز سوم واکسن خود را دریافت کنند.

وی گفت: ۴ مرکز واکسیناسیون در شهر بوشهر شامل سالن کوثر (کنار میدان قدس)، مرکز هلال احمر (جنب مرکز قلب)، مدرسه قائم در محله دواس و سالن پیام مخابرات (کنار میدان رفاه بهمنی) در دو نوبت صبح و بعد از ظهر فعال و آماده تزریق واکسن به مردم هستند.

مدیر مرکز آموزش بهورزی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر عنوان کرد: واکسن‌های سینوفارم، برکت، آسترازنکا، بهارات، سوبرانا، پاستوکووک و اسپایکوژن در مراکز واکسیناسیون موجود است و مردم می‌توانند این واکسن‌ها را تزریق کنند.

به گفته این کارشناس بهداشتی، هر واکسنی که در نوبت اول و دوم دریافت شده ترجیحا در نوبت سوم نیز همان نوع واکسن تزریق شود، ولی بنا به دلایل پزشکی و مسافرت‌های خارج از کشور می‌توان از واکسن آسترازنکا و پاستوکووک برای یادآور همه واکسن‌ها  نیز استفاده کرد.

وی یادآور شد: واکسن پاستوکووک برای نوبت اول تزریق نمی‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا