سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 32878
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیر برق گناوه گفت: براساس دستور وزارت نیرو برای جلوگیری از کمبود تولید برق ناشی از کاهش سوخت نیروگاه‌ها، طرح کاهش روشنایی معابر در این شهرستان اجرایی شد.

تاریخ انتشار: شنبه ، 13 آذر 1400 - 12:36

طرح اعمال کاهش روشنایی در معابر گناوه اجرایی شدجواد عرب در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: باتوجه به اینکه تعداد زیادی از نیروگاه‌های تولید برق از سوخت گاز استفاده می‌کنند، با افزایش مصرف گاز در زمستان در تامین سوخت گاز نیروگاه‌های برق اختلال ایجاد شده و به تبع آن تولید این انرژی نیز کاهش می‌یابد که ضرورت دارد برای جلوگیری از قطع برق مشترکان خانگی، الگوی بهینه مصرف در تمامی موارد رعایت شود.
وی اظهارکرد: درهمین راستا پیرو برنامه ملی اعلام شده از طرف وزارت نیرو مبنی بر خاموش کردن بخشی از روشنایی معابر، مکاتبه با فرمانداری صورت گرفته است تا دستورات لازم برای تمامی دستگاه‌های اداری و اجرایی بویژه شهرداری‌ها و دهیاران ابلاغ شود تا در خاموش کردن دستگاه‌های غیرضروری و روشنایی معابر اقدام کنند.

مدیر برق گناوه افزود: امیدواریم با رعایت برنامه‌های مدیریت مصرف بتوانیم در گذر  از پیک زمستانه موقت و جلوگیری از شرایط بحرانی موفق عمل کنیم.
وی اظهارداشت: در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف بهینه گاز در سطح کشور و افت فشار گاز بطور قطع با کمبود تولید برق در نیروگاه ها روبرو شده و احتمال اینکه با اعمال خاموشی های ناخواسته برق  روبرو شویم وجود دارد.
عرب بیان کرد: در اجرای اعمال کاهش روشنایی معابر و مصرف برق در صنایع و ادارات دولتی، بازرسان وزارت نیرو به صورت مرتب و از نزدیک موضوع را بررسی و نظارت می‌کنند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا