چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 32876
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : استاندار بوشهر گفت:صنایع براساس قانون ملزم به اجرای مسئولیت اجتماعی هستند اما ما باید این حق را با التماس از آنان بگیریم.

تاریخ انتشار: شنبه ، 13 آذر 1400 - 12:32

احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر شامگاه پنجشنبه در نشست با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در تمام دنیا صنایع در هر جا هستند ۳ تا ۵ درصد از سود خالص خود را برای تحقق مسئولیت اجتماعی آن منطقه باید اختصاص دهند که این اصل در کشور رخ نمی‌دهد و اقدامی را که صنایع براساس قانون ملزم به اجرای آن هستند، باید با التماس از آنان بگیریم.

او از نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خواست هدیه سفرشان به بوشهر، نه تنها برای بوشهری‌ها بلکه برای همه ملت ایران الزام صنایع به اجرای مسئولیت‌های اجتماعی آن‌ها باشد.

استاندار بوشهر به موضوع سپرده‌گذاری منابع صنایع و پتروشیمی‌ها هم اشاره کرد و گفت: این صنایع بخشی از سرمایه گذاری خود را که دوست دارند در بانک‌های استان سرمایه‌گذاری می‌کنند و بخشی را که تمایل ندارند به بانک‌های دیگر انتقال می‌دهند و در ساختمان‌های آنچنانی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

محمدی‌زاده از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که صنایع را ملزم کنند در هر منطقه‌ای هستند منابع مالی خود را در همان منطقه سپرده گذاری کنند.

او تاکید کرد: برای دستیابی به پیروزی در جنگ همه جانبه اقتصادی فعال سازی بخش خصوصی به‌عنوان سرمایه مردم ضروری است.

استاندار بوشهر افزود: امروز با فراهم شدن شرایط مردم کم کم وارد صحنه شده‌اند و اوضاع نیز در حال تغییر است.

محمدی‌زاده در همین حال گفت:سرمایه‌گذار امروز در میدان مین قوانین و مقرارت گیر می‌کند که مجلس شورای اسلامی با بازنگری قوانین و مقررات کسب و کار باید این موضوع را حل کند.

او ادامه داد: اگر نتوانیم در یک مجموعه متمرکز تمام عوامل سرمایه گذاری شامل موافقت اصولی، پروانه ساخت، تسهیلات بانکی و بهره برداری صادر شود، کار پیش نمی‌رود.

استاندار بوشهر همچنین بیان کرد: سد خائیز و دالکی مسئولیت آبیاری بخش زیادی از نخلستان‌های استان را برعهده دارند که انتظار داریم در بودجه سال آینده منابع لازم برای سرعت بخشی در ساخت آن‌ها تامین شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا