چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 32816
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: سد دالکی، سنگ بنای اصلی احیای بیش از ۲ میلیون اصله نخل در منطقه دشتستان اکنون ۳۶ درصد پیشرفت دارد.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 7 آذر 1400 - 14:05

علی محمدی افزود: حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح از محل فاینانس داخلی سرمایه گذاری می‌شود.

وی گفت: در مصوبه سفر رئیس جمهور به استان بوشهر برای تکمیل سد دالکی ۳۶۰ میلیارد تومان از ماده ۵۶ و بقیه اعتبار نیز از بودجه عمومی و تهاتر نفت تامین می‌شود.

محمدی گفت: در سالی که گذشت انحراف آب و فرازبند سد دالکی کامل شده است. سال گذشته این سد به خوبی سیلاب‌های آذرماه را با حجم گاه هزار متر در شبانه روز کنترل و مهار کرد و از خسارتی که ممکن بود بود برای پایین دست ایجاد کند جلوگیری کرد.

پیشرفت ۳۶ درصدی سد دالکی در شهرستان دشتستان

وی گفت: به موازات آن باید بدنه هم کامل می‌شد که هم اکنون خاک برداری بدنه شروع شده است و توسط پیمانکارقرارگاه خاتم الانبیاء در حال انجام است تا در اولین فرصت به مرحله آبگیری رسیده و آب را تنظیم شده به کشاورزان تحویل بدهیم.

سد مخزنی دالکی با ظرفیت مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب و حجم قابل برنامه‌ریزی ۴۳۵ میلیون مترمکعب در سال واقع در منطقه دالکی از توابع شهرستان دشتستان استان بوشهر و روی رودخانه دالکی در دست ساخت است.

این سد از نوع خاکی و به ارتفاع ۱۲۰ متر است که در فاز اول این طرح ساخت فرازبند (به ارتفاع ۶۰ متر، کانال هدایت آب به ورودی تونل‌ها و سامانه خروجی)، تونل‌های انحراف آب به طول‌های ۷۳۸ و ۸۴۰ متر (به همراه شفت آبگیر و دهانه‌های ورودی و خروجی با پوشش بتنی) و پل بزرگ بتنی به طول ۱۲۶ متر با ۶دهانه ۲۱ متری با عرض ۸ متر در دست اجراست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا