چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 32786
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : کارزار «من نیز آزمایش تشخیص اچ. آی. وی را انجام می‌دهم» برای دسترسی همگان به آموزش و آزمایش ایدز از ۲۰ آبان آغاز شده است و تا یک ماه ادامه دارد.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 7 آذر 1400 - 12:57

عبدالمحمد خواجه‌ئیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، یکی از چالش‌های اصلی که به شدت تحت تاثیر همه‌گیری کووید قرار گرفته را کاهش شناسایی موارد مبتلا به اچ آی وی(ایدز) عنوان کرد و افزود: برای افزایش تشخیص موارد مثبت و ارائه خدمات بیشتر و با کیفیت‌تر به بیماران، کارزاری کشوری با عنوان «من نیز آزمایش تشخیص اچ. آی. وی را انجام می‌دهم» از ۲۰ آبان شروع شده است که تا ۲۰ آذر ادامه خواهد داشت.

 

او ادامه داد: در استان بوشهر نیز، کمیته استانی نظارت بر اجرایی شدن برنامه کنترل اچ‌آی‌وی (sip) تشکیل و مقرر شده است هر نهاد با توجه به جمعیت زیر پوشش خود در دو محور فعالیت‌های خود را در این کارزار اجرا کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یکی از این محور‌ها را بیماریابی در جمعیت‌های کلیدی برشمرد و گفت: انتظار داریم با افزایش ظرفیت مراکزی که آزمایش اچ. آی. وی انجام می‌دهند، تعداد آزمایش‌های تشخیصی به دو برابر ماه قبل افزایش یابد.

 

خواجه‌ئیان، دسترسی همگانی به آموزش و تشخیص اچ. آی. وی را یکی دیگر از محور‌های این کارزار دانست و بیان کرد: در این زمینه از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در عرصه آسیب‌های اجتماعی استان بهره گرفته می‌شود.

او تاکید کرد: پایگاه‌های موقت در همه شهرستان‌ها راه‌اندازی می‌شود که تمرکزشان بر آموزش است و در انتها اعلام می‌شود هر کسی که تمایل دارد می‌تواند رایگان آزمایش بدهد. البته تاکید می‌شود که رعایت محرمانگی از ارکان اصلی این فعالیت است.

شعار امسال این روز این است:«اجازه نمی‌دهیم کرونا برنامه مراقبت اچ. آی. وی را تحت تاثیر قرار دهد، پایان ایدز با پوشش همگانی خدمات پیشگیری، تشخیص، مراقبت و درمان است».


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا