چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 32784
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: با هدف شناسایی سریع رخدادهای جاده ای، ۲ سامانه هوشمند نظارت تصویری در محور برازجان به شیراز نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 7 آذر 1400 - 12:47

به نقل از روابط عمومی این اداره کل، سید حمیدرضا علم افزود : این سامانه ها که نقش موثری در پایش ترافیک و شناسایی سریع وقایع جاده ای این محور دارند در دو نقطه پر حادثه سه راهی تنگ ارم و گردنه کنارتخته نصب و در اختیار مرکز مدیریت راههای استان قرارگرفت.

 

علم بیان داشت: محور برازجان به شیراز اصلی ترین محور ورودی و خروجی استان و بخشی از کریدور شمال به جنوب در مسیر استان فارس و مرکز کشور است که همواره  تردد و ترافیک بالایی در آن جریان دارد و نصب این سامانه ها کمک خواهد کرد پایش دقیق تری  از ترافیک در این محور شریانی داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به نقش موثر سامانه های نظارت تصویری در شناسایی سریع وقایع جاده ای گفت : با کمک این سامانه ها هرگونه رخداد وقایع جاده ای در بالا دست فوری به مرکز مدیریت راهها و سپس به دستگاه های امدادی و پلیس راه اطلاع رسانی خواهد شد .

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۱۷سامانه هوشمند نظارت تصویری در جاده های استان فعال هستند تصریح کرد : با نصب این دو سامانه تعداد سامانه های هوشمند جاده ای استان به ۱۹ خواهد رسید و از جمله استان های هستیم که تقریبا تمامی  نقاط حیاتی راهها با کمک آن پایش و رصد می شود .

علم قابلیت این سامانه ها را  بالا ارزیابی کرد و گفت : با کمک این سامانه ها که از قابلیت بالایی نیز برخوردارند  رخدادهای ترافیکی و حتی طبیعی مناطق حیاتی راهها نظیر پلهای کلل و مند بصورت لحظه ای پایش می شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همچنین به نقش موثر سامانه های هوشمند جاده ای در کاهش حوادث جاده ای اشاره کرد و بیان داشت : بعد از نصب سامانه های هوشمند و کنترل سرعت در محورها شاهد کاهش ۴۰ درصدی میانگین سرعت و ۲۵ درصدی حوادث ترافیکی بوده ایم که نشان از اهمیت این سامانه هاست.

وی اضافه کرد : مرکز مدیریت راههای بوشهر که یکی از موفق ترین مرکز مدیریت راههای مرکز استانها می باشد به تعداد ۱۹سامانه نظارت تصویری ۵۸ سامانه تردد شمار آنلاین ۵۶ سامانه کنترل سرعت ، ۴سامانه توزین در حال حرکت  و ۸سامانه تابلو پیام متغیر مجهز هست و کارشناسان این مرکز به صورت شبانه روزی با سامانه ۱۴۱ در حال پاسخگویی به کاربران جاده ای هستند.


برچسب ها: #برازجان #شیراز
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا