شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 32461
تعداد نظرات: ۰
رئیس اداره امور شعب بانکی ملی در استان بوشهر :

رئیس اداره امور شعب بانکی ملی در استان بوشهر گفت: برای حمایت از تولید و ایجاد رونق اقتصادی در سه سال گذشته ۴۸۹ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۴۳میلیارد و ۳۰۰ تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی در بخش صنعت معدن و کشاورزی این استان پرداخت شده است.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 12 آبان 1400 - 12:40

داریوش زراعت‎گر روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت با توجه به شعار سال و لزوم حمایت از واحدهای تولیدی و احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل و خروج از رکود اقتصادی از ظرفیت‌های قانونی موجود نهایت بهره‌برداری  برای حمایت از صاحبان صنایع و نیز افرادی که در پرداخت بدهی های خود به بانک دچار مشکل شدند، صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: برای نمونه در زمینه قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران ۲۰ درخواست مربوط به مشتریان این بانک به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مورد موافقت قرار گرفته که شماری تسویه و تعدادی نیز در دست اقدام است.

زراعت‎گر ادامه داد: در زمینه استفاده از ظرفیت بند (ل) تبصره ۱۶ قانون بودجه و تبصره ۲ ماده ۳۵ مبنی بر تسویه بدهی اشخاص که زیر ۱۰۰ میلیون تومان بدهی دارند نیز یکهزار و ۶۱۸ فقره پرونده به ارزش ۳۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از این محل تسویه شده است.

وی اظهار کرد: همچنین از محل بند (و) تبصره ۵ قانون بودجه نیز ۱۹ فقره پرونده تسهیلاتی مربوط به پیمانکاران از طریق صدور اسناد خزانه اسلامی نوع دوم به ارزش ۲ میلیارد تومان تسویه شده است.

رئیس اداره امور شعب بانکی ملی در استان بوشهر ادامه داد: در زمینه فروش اموال تملیکی و مازاد نیز در دوره زمانی سه ساله ۱۵ فقره از املاک تملیکی به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به منظور حمایت از تولید و مساعدت با بدهکاران به صاحبان قبلی خود برگشت و در۱۶ فقره نیز به ارزش ۲۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به فروش رفته و  وجوه حاصل از آن به چرخه اقتصادی بازگردانده شده است.

زراعت‎گر گفت: در شاخص پرداخت تسهیلات آمارها بیانگر این است که در سه سال گذشته منتهی به شهریور ماه امسال ۱۵ هزار و ۹۵۴ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۶۰۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در ۲۳ سرفصل مختلف پرداخت شده است که در این حوزه تنوع در پرداخت‌های قرض الحسنه نشانگر حمایت ویژه بانک ملی ایران از اقشار مختلف در تامین نیازهای ضروری آنان است.

وی بیان کرد: در برخی از سر فصل های تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی استان بوشهر سهم بالا و قابل توجهی از تسهیلات پرداختی این بخش را در کل استان دارا است که برای نمونه در تسهیلات قرض الحسنه ازدواج  ۲۸درصد کل تسهیلات قرض الحسنه پرداختی مربوط به بانک ملی و یا در قرض الحسنه اشتغال‌زایی کمیته امداد ۴۵درصد سهمیه در این بخش مربوط به بانک ملی است.

زراعت‎گر عنوان کرد: در تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در ۶ ماه نخست سال جاری در استان بوشهر ۶ هزار و ۷۱۹ فقره تسهیلات توسط ۱۱ بانک عامل پرداخت شده است که یکهزار و ۸۸۰ فقره آن معادل ۲۸ درصد مربوط به بانک ملی است.

وی گفت: براساس ارزیابی‌ها اداره امور شعب بانک ملی در استان بوشهر در سه سال گذشته در شاخص‌‎های تجهیز منابع، سپرده های موثر استان در چهارگروه اصلی با رشد ۲۳۶ درصدی به رقم هفت هزار و ۶۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان  رسیده که این امر سبب افزایش قدرت تسهیلات دهی بانک شده است.

رئیس اداره امور شعب بانکی ملی در استان بوشهر اظهار کرد: در همین مدت ۹۴ هزار و ۶۵ فقره تسهیلات به مبلغ پنج هزار و ۶۰۱ و میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت شده که این موضوع موجب افزایش مانده تسهیلات پرداختی استان به مبلغ سه هزار و ۲۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شده است که از رشد ۲۰۷ درصدی برخوردار است.

وی یادآور شد: براساس استانداردهای حوزه بانکداری انتظار می‌رود به علت شرایط اقتصادی درصدی از تسهیلات پرداختی توسط بانک‌ها به مطالبات غیرجاری منتقل شود که در استان بوشهر با وجود حجم بالای تسهیلات پرداختی در سه سال گذشته کاهش ۳۴ درصدی حجم مطالبات غیرجاری رقم خورده است.

زراعت‎گر افزود: بانک ملی استان بوشهر در کنار فعالیت‌های اصلی خود همیشه در زمینه انجام مسئولیت های اجتماعی نقشی مهم و تاثیر گذار داشته است.

وی عنوان کرد: این بانک درسه سال گذشته در استان بوشهر تاکنون نسبت به مشارکت در ساخت و احداث ۶ مدرسه در نقاط مختلف این استان اقدام کرده است.

زراعت‎گر افزود: همچنین اهدای ۲۵۰ عدد تبلت به دانش آموزان بی بضاعت از دیگر اقدام‌‎های بانک ملی در استان بوشهر است که در کنار سایر اقدام‏‌های خداپسندانه همانند کمک به هموطنان آسیب دیده از حوادث قهری، تهیه بسته‌های معیشتی در ایام کرونا، تقدیر از مدافعان سلامت و کمک به جشن عاطفه انجام شده است.

وی یادآور شد: این اداره در ادامه موفقیت‏‌های خود برای کسب رتبه نخست کشور در سه ماه پایانی سال ۹۹، در ۶ ماه نخست امسال نیز رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

زراعت‏گر ادامه داد: ارزیابی عملکرد واحدهای بانک ملی کشور در چهار گروه سود آوری، تجهیز منابع، مدیریت مصارف و مطالبات و توسعه بانک‌داری الکترونیک انجام شده که این چهار گروه در مجموع ۴۰ شاخص را شامل می‎‌شود.

رئیس اداره امور شعب بانکی ملی در استان بوشهر بیان کرد: براساس ارزیابی صورت گرفته در پایان شهریورماه اداره امور شعب استان بوشهر موفق به کسب رتبه اول کشور شد که این موفقیت تداوم موفقیت‌های کسب شده توسط بانک ملی استان از ابتدای دی ماه سال گذشته است.

زراعت‎گر ادامه داد: این موفقیت بدون شک تصادفی نبوده و با برنامه‌ریزی، نظارت و تلاش شبانه‌روزی همکاران و تعامل ارزنده درون سازمانی و برون سازمانی با همه ذینفعان محقق شده است .


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا