شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 32441
تعداد نظرات: ۰

معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود نخستین سامانه بارشی پاییزی از اواخر هفته به استان گفت: وقوع باد لیمر همزمان با فعالیت این سامانه دور از انتظار نیست.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 11 آبان 1400 - 10:41

زهرا راستگو بیان کرد: طبق آخرین نقشه‌های پیش‌بینی، یک سامانه بارشی از چهارشنبه وارد شمال شرق کشور می‌شود که شاخه غربی آن از پنج‌شنبه، مناطق غرب و جنوب غرب کشور و همچنین استان بوشهر را در بر خواهد گرفت که فعالیت این موج ناپایدار تا اواسط هفته آینده در  استان ادامه دارد.

وی افزود: در این مدت به تناوب، روی دریا و برخی نقاط استان بارش باران گاهی رگبار پراکنده همراه با وزش باد و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر با هشدار به دریانوردان گفت: با توجه به شرایط وقوع باد لیمر، وزش این باد همزمان با فعالیت نخستین ناپایداری‌های سیستمی پاییزی استان در اواخر این هفته تا اواسط هفته آینده دور از انتظار نیست؛ بنابراین دریانوردان باید مراقب باشند.

راستگو همچنین از کاهش دما از هفته آینده خبر داد و افزود: همزمان با فعالیت سامانه بارشی در اواخر هفته، دمای هوا در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه کمی افزایش خواهد یافت، اما از شنبه تا دوشنبه به‌تدریج از دمای هوا کاسته و هوا خنک می‌شود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا