شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 32405
تعداد نظرات: ۰

هواشناسی بوشهر اعلام کرد از امروز تا صبح فردا پوشش ابر در استان افزایش می‌یابد و از فردا کم‌کم از میزان شرجی هوا کاسته می‌شود.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 9 آبان 1400 - 11:35

محمدرضا انصاری کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از فردا (یکشنبه) به‌تدریج با تغییر جهت جریان‌ها به سمت شمالی، از مقدار شرجی هوا در استان کاسته خواهد شد.

او افزود: از امروز تا صبح فردا در برخی از ساعات با افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به‌صورت تندبادلحظه‌ای و رگبار پراکنده باران در برخی از نقاط بر روی دریا و در سطح استان، وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی، آسمان استان را تا فردا صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر و در برخی نقاط با احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی و در پاره‌ای از نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی کرد.

انصاری عنوان کرد: جهت وزش باد امروز بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی است اما از فردا شمال غربی تا شمال شرقی خواهد شد و سرعت وزش آن ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و هنگام وزش تندباد بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

او گفت: ارتفاع موج دریا بیشتر ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و هنگام وزش تندباد ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

کارشناس هواشناسی بوشهر افزود: اهرم و خورموج با ۳۵ و جم با ۱۹ درجه در شبانه روز گذشته بیشترین و کمترین میزان دما را ثبت کرده‌اند.

انصاری بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۴: ۰۲، جزر اول ساعت ۱۰:۱۷، مد دوم ساعت ۱۷:۲۸ و جزر دوم ساعت ۲۰:۴۵ خواهد بود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا