جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 31745
تعداد نظرات: ۰
از ابتدای تیرماه؛

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: از ابتدای تیرماه سال جاری دفترچه‌های کاغذی تمام صندوق‌های بیمه سلامت حذف می شود.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 23 خرداد 1400 - 10:58

پرویز رمضانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیمه سلامت استان بوشهر از سال گذشته نسبت به استقرار نسخه الکترونیک در تمامی مطب‌ها، داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک در سطح استان اقدام کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه نسخه نویسی الکترونیکی در حال انجام است و هم اکنون در یک برنامه زمانبندی اقدام به حذف دفترچه‌های کاغذی شده است، افزود: در آخرین مرحله از برنامه حذف دفترچه، از ابتدای تیرماه سال جاری چاپ دفترچه کاغذی صندوق کارکنان دولت نیز متوقف خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر اضافه کرد: مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد در همه سطوح و صرف نظر از ماهیت دولتی و غیردولتی نسبت به پذیرش بیمه شدگان، بدون الزام به ارائه دفترچه بیمه درمان، با احراز هویت از طریق کد ملی و رؤیت کارت ملی یا شناسنامه اقدام و پس از استحقاق سنجی از پایگاه برخط بیمه شدگان نسبت به ارائه خدمات اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از تجویز نسخه الکترونیک توسط پزشک، بیمه شدگان از طریق کد یا شناسه رهگیری دریافتی و کد ملی، خدمات را از تمامی داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک می‌توانند دریافت کنند.

رمضانی ادامه داد: در مواردی که امکان ارائه خدمات و تجویز الکترونیک مقدور نباشد مانند قطع برق و اینترنت، طبق هماهنگی به عمل آمده با مراکز طرف قرارداد، بیمه شده به صورت بیمه‌ای پذیرش شده و تجویز دارو و خدمات در سربرگ مطب یا درمانگاه انجام می‌شود و با ثبت در داروخانه، آزمایشگاه و تصویربرداری، خدمات نیز به صورت بیمه‌ای ارائه خواهد شد.

وی بیان کرد: به همه شرکت‌های بیمه تکمیلی دسترسی لازم به سامانه نسخه نویسی الکترونیکی داده شده و امکان بررسی اسناد تجویزی از این طریق وجود دارد و همچنین بیمه شدگان در صورت نیاز می‌توانند پرینت نسخه را از داروخانه و مراکز پاراکلینیک دریافت و به بیمه تکمیلی ارائه کنند و نیازی به تجویز نسخه کاغذی توسط پزشکان نیست، لذا بیمه شدگان عزیز از درخواست تجویز در نسخه کاغذی از پزشکان خودداری کنند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا