جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 31380
تعداد نظرات: ۰
مدیرکل بیمه سلامت بوشهر خبر داد:

پس از تامین اجتماعی که از اول اسفندماه صدور دفترچه را متوقف کرد، حالا بیمه سلامت هم از طرحی مشابه از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۰ خبر داده است.

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 21 اسفند 1399 - 01:13

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: از ابتدای اردیبهشت سال آینده بیمه شدگان بدون نیاز به ارائه دفترچه بیمه و صرفاً با ارائه کد ملی، از طریق نسخه الکترونیک، خدمات تشخیصی درمانی برای آنان تجویز خواهد شد.

دکتر پرویز رمضانی افزود: با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی و حذف کاربرد دفترچه‌های درمانی، احتمال دارد برخی افراد در پوشش بیمه سلامت با مردم به صورت تلفنی و گاهی در فضای مجازی تماس می‌گیرند و مبالغی را در قبال صدور کارت بیمه سلامت یا کارت هوشمند بیمه از آنان مطالبه می‌کنند که نباید به آنان اعتماد کرد.

وی تاکید کرد: هیچ کارت جدیدی جایگزین دفترچه‌های قدیمی نخواهد شد و اداره کل بیمه سلامت استان هیچ گونه تماس تلفنی برای صدور هیچ نوع کارتی را ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت بوشهر افزود: تمام خدمات بیمه‌ای این سازمان از طریق اداره‌های بیمه سلامت و دفاتر نمایندگی و پیشخوان‌ها ارائه می‌شود و مردم در صورت مشاهده تخلف باید موارد را به سامانه ۱۶۶۶ بیمه سلامت اطلاع دهند.

وی افزود: تا ابتدای اردیبهشت ماه سال آتی دفترچه بیمه شدگان عادی به صورت شش برگی و دفترچه‌های بیمه بیماران خاص ۱۲ برگی چاپ می‌شود و سپس چاپ دفترچه‌های بیمه متوقف خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر بیان کرد: در حال حاضر صد در صد مطب‌های خصوصی، داروخانه‌ها و مراکز آزمایشگاهی و تصویربرداری طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر در برنامه نسخه نویسی الکترونیک شرکت فعال دارند و تجویز و ارائه خدمات خود را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهند.

رمضانی گفت: بخش‌های پاراکلینیک و داروخانه بیمارستان‌ها و مراکز توانبخشی جهت توانخواهان بهزیستی در استان نیز در طرح نسخه الکترونیک فعال هستند و در روزهای آتی تمامی مراکز بیمارستانی دولتی و غیر دولتی نیز به این طرح خواهند پیوست.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا