شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 30811
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : دکتر علیرضا حاجیانی مدیر کل بهزیستی استان بوشهر: در استان بوشهر ادارات ، سازمانها و نهادها نگاه ویژه‌ای به سازمان بهزیستی دارند.

تاریخ انتشار: شنبه ، 22 آذر 1399 - 12:27

روابط عمومی بهزیستی شهرستان دشتستان ؛ جلسه کمیته مدیریت بحران بهزیستی استان بوشهر با حضور مدیر کل بحران سازمان بهزیستی کشور معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری مدیرکل و معاونین بهزیستی استان بوشهر رئیس و کارشناسان حوزه تخصصی بهزیستی دشتستان در سالن فرمانداری دشتستان با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز گردید.
زراعتگر معاون سیاسی و امور اجتماعی فرمانداری دشتستان ضمن تشکر از حضور مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور ، مدیر کل و همراهان گفت: در مصوبه روز گذشته مدیریت بحران استان به ریاست استاندار و با حضور مدیران استانی که در فرمانداری دشتستان برگزار شد؛ در این مصوبه استاندار تاکید جهت تسریع در شناسایی افراد آسیب دیده از سیل و همچنین تسریع در جبران خسارت و رفع مشکلات این افراد با توجه به اینکه جمعیت هدف سازمان بهزیستی، اقشار آسیب پذیر هستند و آسیبی که به این افراد وارد می شود جبران آن هم مشکل تر است انجام شود و افزود: با توجه به ظرفیت استان و شهرستان از مسئولین و مدیران در سازمان بهزیستی کشور درخواست می نماییم در شناسایی و رسیدگی به این افراد بکوشند.
کاظم زاده مدیر پدافند غیر عامل و مدیر کمیته بحران سازمان بهزیستی  ضمن تشکر از عملکرد بهزیستی استان و شهرستان در راستای وقوع بارندگی اخیر و ارسال قدردانی دکتر قبادی دانا مدیر کل سازمان بهزیستی به کلیه همکاران گفت:  در مدیریت بحران باید وضعیت جوی هوا را در نظر داشته باشیم دو هفته قبل از وقوع بارندگی و کسب اطلاع از وقوع سیل و بارندگی شدید در کشور که برخی استانها دارای بارندگی شدید است به همه استانها مکاتبه نمودیم و جلسه مدیریت بحران را تشکیل دادیم. در بارندگی اخیر در استان بوشهر که ۲۳۰ میلیمتر باران به اندازه یک سال استان بوشهر را داشتیم .
وی افزود: با توجه به پیگیری های انجام شده در ۲ هفته قبل ۶ استان که دارای بارندگی خیلی جدید و وضعیت جوی هوا را اعلام نمودند مکاتبه نمودیم و ۳۱ استان ها را آماده باش داده و اعلام نمودیم چنانچه استانی در اثر بارندگی دچار خسارت گردیدند استان های دیگر با کمک آنها استانها از همان روز اول که مکاتبه نموده ایم از جمله استان بوشهر جلسه مدیریت بحران را برگزار نمودند اورژانس و تیم توانبخشی مبتنی بر جامعه همگی آماده بودند و چه در بخش مراکز بعد از آن نظارت خوبی را داشتند به این گویای این بود که آنها آمادگی کامل را در مقابل با این حادثه دارند. خوشبختانه در ۳۱ استان کشور پست سازمانی داریم به نام پدافند غیرعامل و مدیریت بحران که در بحث ساختار و آموزش، کارشناسان با اعضای کمیته مدیریت چه در موقع حادثه و چه در موقع حادثه جلسات را جهت مقابله  با اینگونه حوادث و ارائه خدمات به موقع به گروه هدف را داشته باشند. مدیریت کمیته    بحران سازمان بهزیستی کشور از همکاران و مسؤولین در فرمانداری دشتستان خواستند جهت برطرف شدن مشکل مسکن مددجویان همکاری های لازم را انجام دهند.
علیرضا حاجیونی مدیرکل بهزیستی استان بوشهر ضمن تشکر از مهندس کاظم زاده مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور، زراعتگر معاون سیاسی فرمانداری، رئیس و کارشناسان بهزیستی در استان گفت :میزان بارندگی  که توسط اداره هواشناسی اعلام شده بود در سال گذشته ۱۵۰ میلیمتر و در دو ساعت روزهای گذشته، ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلی متر بوده است و با آمادگی و مداخله فوری که قبلا بکار رفت و همچنین به مدیران اعلام شده بود چنانچه نیاز به حمایت باشد می توانیم نیروها را مستقر نماییم در  استان کمترین بارندگی و بیشترین بارندگی در شهر وحدتیه و سعداباد بود که در برنامه کاری خود دو مسئله را مد نظر قرار دادیم .نخست چنانچه اتفاقی بیفتد وبرای استقرار چه مداخلاتی انجام شود پیگیری شد .
در این راستا دویست خانوار جامعه هدف بهزیستی به صورت کلی و جزئی که آسیب دیده بودند توسط همکاران در شهرستان دشتستان بررسی و شناسایی شد وبسته های معیشتی طی روزهای آینده تحویل خانواده‌ها خواهد شد. دکتر حاجیانی افزود:  از روز شنبه تیم‌های محب، اورژانس اجتماعی و مشاوره مستقرخواهد شد.وی افزود با توجه به اینکه مسکن مددجویان دچار خسارت گردیده همکاران ما در بنیاد مسکن مشغول حساب خسارت هستند و با اولویت مسکن به مددجویان می‌باشند که بصورت کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد و دو تا پنج میلیون تومان برای تعمیرات و تکمیل لوازم منزل و جهت وام قرض الحسنه رایزنی هایی هم بصورت دستگاه‌ها اجرایی درکنار بهزیستی خواهند بود. دکتر حاجیانی افزود: به دستور مستقیم استاندار محترم اقلام ضروری به مردم به خصوص مددجویان داده خواهد شد و سازمان برنامه و بودجه اعتبارات جهت تخصیص اعتبارات همکاری خواهند نمود و قبلا ً در شرایط خاص دیدیم که مردم چگونه بصورت مشارکتهای مردمی ما را در مشکلات همراهی نمودند.
 حمید انصاری رئیس  زیستی شهرستان دشتستان ضمن تشکر  معاون سیاسی فرمانداری ،مدیریت بحران کشور، مدیرکل و کلیه همکاران حاضر در جلسه گزارشی از  عملکرد بهزیستی دشتستان در راستای وقوع سیل ارائه داد و گفت : شهرستان دشتستان با جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر برگزاری جشن غرافی هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع شامل ۵ بخش تابع و یک بخش مرکزی است و جامعه هدف به انگلیسی دارای هفت هزار معلول و ۲ هزار خانوار در حوزه اجتماعی و پیشگیری خدمات دریافت می نمایند.
وی افزود: با توجه به بارندگی و بازدید روزهای اخیر از وضعیت جامعه هدف بهزیستی، دویست خانوار مورد بازدید قرار گرفت که برخی مسکن خود را بطور صددرصد، برخی مزارع کشاورزی، دام ، وسایل منزل و…. را از دست داده بودند.
وی بیان کرد : همانطور که مشاهده شد شهر وحدتیه کانون سیلاب بود و با توجه به اینکه خانه ها از گل و خشت ساخته شده بود، خسارات زیادی را متحمل شدند. دوسال قبل دویست و پنجاه میلیون تومان جهت بهزیستی دشتستان تخصیص اعتبار شد اما تحقق پیدا نکرد. لذا با توجه به بارندگی  اخیر و اینکه ساخت ساختمانهای ادارات ما به قبل از انقلاب برمی گردد و خسارت دیده اند:  تقاضای رسیدگی به آنها و همچنین ساختمان سایت اداری بهزیستی برازجان و ساختمان نیمه کاره آبپخش را داریم

تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا