شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 30773
تعداد نظرات: ۰
نماینده کنگان، دیّر، جم و عسلویه:

نماینده جنوب استان بوشهر گفت: به دنبال تحقق سهم ۵۰ درصدی بومی‌ها در اشتغال هستیم، ان‌شالله با تلاش مضاعف و پیگیری این موضوع حل خواهد شد. همچنین برای جلوگیری از خام‌فروشی نفت و گاز پیگیر افزایش زنجیره فراورش فرآورده‌های نفتی هستیم، که طرح‌های خوبی هم ارائه شده است و باید به دنبال راهکارهای عملی باشیم.

تاریخ انتشار: جمعه ، 21 آذر 1399 - 12:27

موسی احمدی در نشست با نمایندگانی از دانشجویان دانشگاه‌های استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به تجربه ۴ ساله گذشته حضور در مجلس و برنامه‌های تدوین شده در استان که بر اساس آن فعالیت می‌کنیم اعتقاد دارم که جوانان یک نیروی بسیار عظیم و دارای انرژی بسیار بالایی هستند که اگر این انرژی و نیرو در مسیر اهداف انقلاب هدایت شود سرمایه بسیار بزرگی برای انقلاب ایجاد کرده ایم. در کشور شرکت‌ها و مجموعه‌های بسیار خوبی همچون جهاد دانشگاهی وجود دارد که نه تنها جوانان و نخبگان آنها به قطع وابستگی کمک کرده اند بلکه در راستای خودکفایی، تولید داخل و رونق علمی و اقتصادی موفق عمل کرده و می کنند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ها و توان نخبگان استفاده کرد، افزود: برای نمونه در زمینه مشکلات آب، جوانان و دانشجویان عزیز ما ایده های بسیار خوب و کاربردی دارند و من برای عملیاتی کردن این طرح‌ها و ایده‌ها و برای حل مشکلات استان و کشور در کنار این جوانان خواهم بود.

نماینده شهرستان‌های کنگان، دیّر، جم و عسلویه در پاسخ به یکی از دانشجویان در خصوص شفافیت آرا عنوان کرد: گاهی اوقات ما دچار افراط و تفریط هستیم، و گاهی نیز دیگران برای ما مشکلاتی ایجاد می‌کنند. ما میتوانیم مواضع خود را داشته باشیم، مثلا به افراد رای اعتماد بدهیم اما دلیلی ندارد که آن را فریاد بزنیم. نماینده ای رای می دهد و از آن عکس می‌گیرد و در فضای مجازی منتشر می‌کند که این پسندیده نیست.

احمدی تاکید کرد: ما باید منطقی فکر کنیم و بدانیم در مواجهه با مسائل مختلف چگونه برخورد کنیم. بایست هوشمندانه و با بصیرت نسبت به زمان و مکان و همچنین موقعیتی که در آن قرار داریم عمل کنیم.

ناظر مجلس در کمیته هماهنگی اشتغال استان بوشهر اظهار کرد: در بحث اشتغال جوانان با توجه به آموزش‌های خوب و توان علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی می‌توان نیروی کار قوی و ماهر برای اشتغال در حوزه نفت و گاز تربیت کرد، همچنین در بحث پرورش مدیرا ن و استفاده از توان نخبگان بومی منطقه که جای کار زیادی دارد.

وی با اشاره به ترور شهید فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان عنوان کرد: چرا دشمن دست روی ایده‌ها و افکار ما می‌گذارد؟ چرا جوانان، نخبگان و صاحبان فکر و ایده‌ را هدف قرار می‌دهند؟ آنها قصد دارند افکار عمومی مردم ما و حتی دانشمندان ما را هدایت کنند که این خیال باطلی است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه آلایندگی عسلویه مشکل دیرینه مناطق جنوب استان بوشهر است، گفت: در دوره قبلی نمایندگی به مرکز پژوهش‌های مجلس نامه زدیم که اگر تحقیقاتی در این باره انجام شده ارائه شود که پس از ۲۰ روز یک گزارش ۲۰ صفحه‌ای درباره آلودگی خلیج‌فارس به ما ارائه دادند که همان وقت نامه‌ای نوشتیم که باید یک کمیسیون تخصصی برای بررسی آلایندگی پارس جنوبی تشکیل شود. کار تا جای خوبی پیش رفت و حتی شرکت‌های دانش‌بنیان پای کار آمدند و گفتند فلرها را متوقف می‌کنیم که البته شروطی داشتند و محقق نشد.

موسی احمدی خاطرنشان کرد: این دوره نیز یکی از اولویت‌های مهم در بدو ورود به مجلس رسیدگی به وضعیت آلودگی در عسلویه بود و در کمیسیون انرژی نیز در مطرح کردن اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها اولین مورد مهار فلرها و آلایندگی بود. نشست‌های تخصصی با وزرا و مدیران پتروشیمی‌ها و گزارش تک به تک درباره آلایندگی پتروشیمی‌ها ارائه گردید.

وی با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت و همچنین اقدامات در راستای کاهش آلودگی اظهار کرد: در خصوص پرداخت عوارض آلایندگی، دستورالعمل آن در اختیار فرمانداران، شهرداران و دهیاران قرار داده شده است. این مبلغ باید برای توسعه زیرساخت‌های منطقه هزینه شود برخی معتقد هستند که خاموشی فلرها و به صفر رسیدن فلرینگ امکان ندارد اما امکان بهینه کردن فلرها و مشعل ها وجود دارد و در مورد این موضوع در کنار مردم هستیم.

نماینده جنوب استان بوشهر تاکید کرد: به دنبال تحقق سهم ۵۰ درصدی بومی‌ها در اشتغال هستیم، ان‌شالله با تلاش مضاعف و پیگیری این موضوع حل خواهد شد. همچنین برای جلوگیری از خام‌فروشی نفت و گاز پیگیر افزایش زنجیره فراورش فرآورده‌های نفتی هستیم، که طرح‌های خوبی هم ارائه شده است و باید به دنبال راهکارهای عملی باشیم.

احمدی با اشاره به اجرای طرح تولید بچه‌ماهی و آبزی‌پروری جهاد دانشگاهی در استان بوشهر گفت: در بحث آبزی‌پروری خوشبختانه طرح‌های بسیار خوبی ارائه شده و یا در حال اجرا است. تنها نگاه و رویکرد ما این است که باید زنجیره‌ای کار شود و در زمینه ظرفیت ها و پتانسیل های استان بیش از این کار کنیم. برای اینکه یک استان غنی و توسعه یافته داشته باشیم، پتانسیل های زیادی وجود دارد که ضرورت دارد از آنها به شکل بهینه استفاده شود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا