جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 30380
تعداد نظرات: ۰

دبیر کمیته نظارت بر بازسازی و جایگزینی شیر و سیلندر ایران گفت: شهرستان عسلویه به زباله دان سیلندرهای معیوب کشور تبدیل شده است.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 11 اردیبهشت 1398 - 04:28

حجت الله عظیمی در اولین کمیته گاز مایع استان بوشهر اظهار داشت: بوشهر، یک استان محروم نیست و نباید چنین وضع اسفناکی داشته باشد، وجود سیلندرهای پوسیده و غیراستاندارد در منازل، تهدیدی برای مردم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مردم عسلویه به دلیل آلودگی هوا در شرایط نامناسبی به سر می‌برند، لذا باید تمام تلاش خود را به کار بندیم که از نظر مسائل دیگر، مشکلاتی آنان را تهدید نکند.

دبیر کمیته نظارت بر بازسازی و جایگزینی شیر و سیلندر ایران خاطر نشان کرد: میانگین سیلندرهای غیراستاندارد در کشور، ۳۵ درصد است در حالی که این آمار در استان بوشهر به بالای ۷۰ درصد رسیده است.

وی یادآور شد: طرح استانداردسازی سیلندرهای گاز مایع استان بوشهر با همکاری ارگان‌هایی همچون استانداری و نیروی انتظامی به زودی در دو مرحله اجرایی خواهد شد.

عظیمی، وضعیت سیلندرهای گاز مایع استان بوشهر را بسیار نامطلوب خواند و گفت: سیلندرهای گاز مایع سطح استان به ویژه در شهرستان عسلویه شرایط بسیار نامطلوبی دارند به نوعی که متأسفانه در حال حاضر، این شهرستان به زباله دان سیلندرهای معیوب کشور تبدیل شده است.

خطر سیلندرهای معیوب

طرح استانداردسازی سیلندرهای گاز در استان بوشهر اجرا می‌شودمدیرکل استاندارد بوشهر نیز خبر داد: طرح استانداردسازی سیلندرهای گاز طی دو مرحله در استان بوشهر اجرا می‌شود.

محمدرحیم بهره مند با تأکید بر لزوم ساماندهی سیلندرهای گاز مایع در استان بوشهر اظهار داشت: در مرحله اول سیلندرهای نو و استاندارد، جایگزین سیلندرهای معیوب شرکت‌های فعال مستقر در سطح استان می‌شوند.

وی با اشاره به وجود سیلندرهای بی نام و نشان و غیراستاندارد متفرقه در سطح استان، اظهار داشت: از آنجایی که این سیلندرها، متولی خاصی نداشته و غالباً غیراستاندارد و پوسیده هستند، باید از سطح استان جمع آوری شوند که این امر طی فاز دوم استانداردسازی سیلندرهای گاز مایع، اجرایی خواهد شد.

مدیرکل استاندارد بوشهر یادآور شد: از این پس ورود سیلندرهای گاز متفرقه به استان و خروج سیلندرهای گاز مایع شرکت‌های مستقر در استان به استان‌های دیگر، کنترل خواهد شد.

سیلندرهای بی‌نام و نشان جمع آوری شوند

دبیر انجمن صنفی گاز مایع ایران نیز در این نشست گفت: جایگاه‌های توزیع گاز مایع از این پس نباید اقدام به پر کردن سیلندرهای گاز متفرقه کنند چرا این سیلندرهای بی نام و نشان باید از سطح استان جمع آوری شوند.

سید محمد کریمی ادامه داد: طرح استانداردسازی سیلندرهای گاز مایع استان بوشهر با جمع آوری سیلندرهای متفرقه از یک سو و استانداردسازی سیلندرهای گاز شرکت‌های مستقر در سطح استان از جمله جنوب گاز، پرسی ایران گاز، سالم گاز و لیان گاز از سوی دیگر اجرایی خواهد شد.

این هیئت پس نشست مذکور، جلسه‌ای با استاندار بوشهر داشتند که طی آن، استاندار ضمن اعلام همکاری با اجرای استانداردسازی سیلندرهای گاز مایع، بر لزوم اطلاع رسانی، ارتقا آگاهی و همکاری مردم تأکید کرد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا