جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 30283
تعداد نظرات: ۰

جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: رزمایش پرتوی با هدف هماهنگی میان نیروها، تجهیزات و دستگاه‌های مختلف هنگام بروز حوادث احتمالی فردا در بوشهر برگزار می شود.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 11 اردیبهشت 1398 - 19:56

http://boushehr.iribnews.ir/files/fa/news/1398/2/11/3457016_617.pngبه نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ سردار علی اصغر زارعی در حاشیه نشست اعضای کارگروه تخصصی اطلاع رسانی و مدیریت افکار رزمایش پرتوی بوشهر در صداوسیمای مرکز بوشهر

بیان کرد: با توجه به وجود نیروگاه اتمی در کشور، آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران خواسته است رزمایش پرتویی برگزار کند.

وی افزود: هدف از برگزاری این رزمایش هماهنگی میان نیرو‌ها و امکانات برای مقابله با حوادث احتمالی است.

جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه رزمایش پرتوی بوشهر مطابق دستور‌العمل آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار می‌شود تصریح کرد: تعریف وظایف دستگاه‌ها و هماهنگی میان آنها برای برگزاری هر چه بهتر این رزمایش ضروری است.

وی برگزاری این رزمایش را در افزایش آمادگی دستگاه‌ها و مردم بوشهر مهم و تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: ما در سال ۹۳ نیز در بوشهر رزمایش پرتوی برگزار کردیم و امسال این رزمایش را برای آمادگی هر چه بیشتر تکرار می‌کنیم.

سردار زارعی تاکید کرد: برای اینکه افراد و دستگاه‌ها وظایف خود را در زمان حوادث به طور مرتب تمرین کنند و همیشه آماده باشند باید رزمایش‌ها در حوزه‌های مختلف سالانه برگزار شود.

وی با تاکید بر ایمن بودن نیروگاه اتمی بوشهر گفت: این نیروگاه مطابق اصول آژانس بین المللی انرژی اتمی ساخته شده و تا امروز با کیفیت مناسبی کار کرده و آژانس هم بار‌ها تائیدیه خود را درباره فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرده است.

جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: با اینکه هیچ نگرانی از نظر ایمنی نیروگاه بوشهر نداریم، با این حال لازم است که مانند دیگر کشور‌ها آمادگی خود را برای مقابله با حادثه احتمالی حفظ کنیم.

وی با اشاره به حادثه سیل امسال گفت: اگر رزمایش‌هایی برای مدیریت حادثه سیل برگزار کرده بودیم به یقین سریع‌تر حوادث پیش آمده را مدیریت می‌کردیم.

سردار زارعی خاطرنشان کرد: برگزاری رزمایش برای ایجاد آمادگی میان دستگاه‌ها و مردم در همه دنیا امری طبیعی و رایج و  برای آمادگی در برابر حوادث احتمالی ضروری است.

رییس کارگروه تخصصی اطلاع رسانی و مدیریت افکار رزمایش پرتوی نیز گفت: برای اطلاع‌رسانی هر چه بهتر این رزمایش راه‌اندازی رادیو رزمایش را در روز برگزاری رزمایش در دستور کار قرار داده‌ایم تا پوشش رسانه‌ای مطلوبی در منطقه انجام شود.

سید حسین ناظر با بیان اینکه از چهار روز قبل از برگزاری رزمایش برنامه‌های مختلفی در حوزه رادیو، خبر و تولید سیما از شبکه‌های استانی و ملی پخش شده است افزود: ۱۷ گروه رادیویی، تلویزیونی و خبری در صداوسیما پوشش رسانه‌ای رزمایش پرتوی را برعهده خواهند داشت.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا